Dotazník pro student(k)y k jejich (technické) připravenosti na on-line formy výuky (září 2020, 85 respondentů)
(Vlastní notebook, vlastní nebo sdílený počítač v domácnosti s dostatečnou výkonností pro spuštění programu typu MS Teams.)
85 odpovědí
Ano 96.5 % / 82
Ne 3.5 % / 3
Počítač, který mám k dispozici, je vybaven periferiemi (kamerou a mikrofonem), jež mi umožňují být aktivním účastníkem on-line forem výuky.
(Např. pokládat vyučující/mu otázky.)
85 odpovědí
Ano 90.6 % / 77
Ne 9.4 % / 8
Mám možnost dostatečně rychlého internetového připojení mimo prostory fakulty.
(Rychlost připojení umožňující video přenos, dostatečný datový limit.)
85 odpovědí
Ano 84.7 % / 72
Ne 15.3 % / 13
Při přechodu na on-line formu výuky u přednáškových předmětů preferuji:
85 odpovědí
být s vlastním/sdíleným počítačem mimo prostory fakulty: 68 / 80 %
být v prostorách fakulty (např. kvůli kvalitě wifi připojení): 27 / 31.8 %
využít učebnu (U2/218), studovnu (U2/219) apod.: 11 / 12.9 %
Potřebuji pomoc s nastavením softwaru (např. MS Teams) pro on-line formy výuky.
85 odpovědí
Ano 15.3 % / 13
Ne 84.7 % / 72
Místo pro Váš komentář, prosby, doporučení:
22 odpovědí
nenavidim distancni vyuku, nic, ale NIC jsem si z minulyho semestru neodnesla, vubec se na tom kompu nemuzu soustredit, je mi odporne neprijemny bejt nekde na kamere, nedejboze do toho mluvit, nejaka diskuze je online totalne nemyslitelna. straslive moc doufam ze se do distancni formy neprenesou i prakticky predmety, to by se totiz mohly rovnou zrusit a nebyl by to rozdil. taky moc doufam ze se ucitele budou chtit potkavat treba mimo fakultu. cokoliv jenom ne online vyuku :( achjo
Sice je to nutné ale prostě tím že minulý semestr to stalo za hovno doufám že budeme mít online výuku tak aby byla jako když budou přednášky takže nějaký homeschool protože toto je šílený já se chci vzdělávat a ne sedět doma na prdeli
Mám pocit, že online výuka s sebou nese natolik výrazná omezení (především v podobě nepřítomnosti bezprostřední mezilidské interakce), že nemá smysl ji vůbec realizovat a čas, který by zabrala, je účinnější věnovat úplně jiným činnostem. Osobně online výuky považuji (jak z pozice studenta, tak i středoškolského učitele) za příliš násilnou a v podstatě sterilní formu vzdělávání.
Z předchozího letního semestru bych distanční výuku ohodnotil na velmi dobrou.
Pro přechod na on-line formu výuky mám dostačující vybavení. Situace je sice nešťastná, ale pravidelné přednášky přes MS - Teams jsou asi tím nejlepším řešením. Dobrá zkušenost z minulého semestru z předmětu ZVT (a jiné).
Upřednostňuji ke studiu mluvené slovo před psaným, a tak bych byla ráda, kdyby většina pedagogů prováděla přednášky formou videoschůzek, nikoliv zadání kapitol k přečtení. Každopádně chápu, že to ne ve všech případech bude možné.
Nevyhovuje mi on-line výuka a zvláště v před bakalářskou zkouškou. Chci studovat vysokou školu ne on-line kurz.
Prosím, aby bylo možné chodit do školy, když nás bude na místě méně než 50.
v případě online výuky by bylo super, kdyby byly přednášky nějakým způsobem nahrány (alespoň zvuk) a dostupné i později, v bytech s více distančně studujícími může být problém se soukromím
Preferuji pravidelnost a online přednášky v daných časech. Minule mi například u angličtiny B1 velmi nevyhovovalo například přihlášení k online diskuzi o víkendu v pozdních hodinách.
Doporučuji zavedený systém zopakovat v i druhé vlně epidemie
U domácího počítače mám k dispozici mikrofon (spojený se sluchátky), ale nemám webkameru. Také není úplně jisté, jak mi bude fungovat internetové připojení, když se do MS Teams přihlásí 30 studentů. Ale mělo by to fungovat. Při nejhorším bych neměl problém vést výuku z nějaké učebny na FaVU.
Aktuálně mám doma problém s internetovým připojením, proto bych moc uvítala možnost jít do prostor fakulty. Díky!
Nejsem si jistý rychlostí připojení k internetu na koleji, protože jsem stále v Rusku.
Hodně věcí dělám/řeším/vytvářím na ateliéru. Včetně práce na PC, jelikož se v prostorách školy lépe soustředím a odvedená práce je daleko robustnější, než když pracuji z domu. Proto pokud by se uvažovalo o zavření ateliéru, byl by to pro mě zásadní problém. Jinak distanční výuka mi vyhovovala v minulém semestru. Děkuji
osobně považuji on-line formu výuky za naprosto strašnou záležitost a preferovala bych v případě nemožnosti se setkávat raději zadání podkladů pro samostudium spolu s následným zadáním úkolů ke zpracování (úkol na týden-dva)
jste nejlepší děkan
Mám drobné obavy ohledně své výpočetní techniky v tom smyslu, že používám pouze počítače od firmy apple, takže se obávám jestli bude všechen software kompatibilní.
Bylo by úžasné, kdyby byli vyučující teoretických předmětů, ochotni podstoupit oběť v podobě online přednášky (klidně pouze v audio verzi nebo v doprovodu prezentace). Z mého pohledu se jedná hlavně o předměty s dějinami umění, které bez kontextu ztrácí smysl, a co si budem, když se jednou něco poslechne, učí se to líp, než telefonní seznam. Děkuji.
Nemám webkameru, ale mikrofonem disponuji. Menším problémem je, že mám pouze PC, a tak jsem bez notebooku fixován na jedno místo.
protože bydlím se studenty kteří též mají distanční výuku a vzájemně by jsme se rušily preferuji pro online výuku využívat prostory školy, a to i z důvodu lepšího internetového připojení
Bohužel to budu mít s internetovým připojením spíše docela mizerné, vítám tedy spíše přednášky např. formou zpracování nějakých textů (které se dají stahnout) případně nějakých alternativ setkání (venku)
Vyhlášení ankety: https://www.favu.vut.cz/f26745/d202671.
Související: Focus Group (září 2020), studentská anketa (květen 2020).
Odpovědnost: doc. MgA. Filip Cenek