Co dělat a co nedělat v průběhu studentských prezentací (doporučení)
- Věnujte prezentacím pozornost.
- S otázkami, postřehy a komentáři vystupujte až po skončení prezentace, nikoli v jejím průběhu.
- Snažte se podat konstruktivní, věcnou a argumentovanou zpětnou vazbu.
- Hodnoťte prezentace v kontextu studia.
- Dejte prezentujícím dostatek prostoru pro reakci na připomínky.
- Omezte rozsah své promluvy tak, aby se ke slovu dostali i ostatní.
- Používejte jména a zájmena, kterými se prezentující sami označují.
- Jednejte se všemi přítomnými s respektem.
- Mějte na paměti, že školní kontext může omezovat některé typy prací.
- Vyhněte se hodnocením, která neumožňují debatu („je to hrozné“, „nebaví mě to“, „nudí mě to“ apod.).
- Zapojte se do debaty, váš hlas je důležitý.
- Vyhněte se kritice ad hominem.
What to do and what not to do during student presentations (recommendations)
- Pay attention to student presentations.
- Do not interrupt the presentation. Questions, observations, and comments should be made afterwards.
- Try to give constructive, factual, and well-argued feedback.
- Evaluate presentations in the context of study.
- Give students ample space to respond to comments.
- Limit the scope of your speech to allow others to speak.
- Use names and pronouns that students use to identify themselves.
- Treat everyone present with respect and consider them as equals.
- Keep in mind that the school context may limit certain types of work.
- Avoid unwarranted evaluations that do not allow for debate (such as "it's terrible" or "I'm not enjoying it").
- Engage in the debate, your voice is important.
- Avoid ad hominem criticism.
Datum publikování | |
---|---|
Zkrácený odkaz | https://www.favu.vut.cz/studenti/aktuality-vyzvy/f26017/d241029 |
Odpovědnost: Hana Křížová