Vyhlášení soutěže na podporu projektů specifického výzkumu pro rok 2023, uzávěrka 31. ledna 2023
Rozhodnutí děkana č. 18/2022 ze dne 1. 12. 2022 upřesňuje pravidla soutěže na podporu projektů specifického vysokoškolského výzkumu FaVU VUT pro rok 2023 (dále také SpV).
V roce 2023 budou podpořeny přednostně fakultní juniorské a standardní projekty, které budou plánovat výstupy uplatnitelné v Rejstříku informací o výsledcích (RIV), zejm. druhy výsledků B, C a J. Směrnice rektora k SpV pro rok 2023 dále výslovně uvádí: Výstupem každého projektu musí být alespoň jedna publikace typu Article v recenzovaném časopisu typu Jimp nebo Jsc. Je-li projekt zaměřen na aplikovaný výzkum, může být výstupem i výsledek aplikovaného výzkumu definovaný Metodikou hodnocení výsledků VaVaI dle RVVI. U výstupů řazených do oblastí informačních technologií budou akceptovány také příspěvky publikované ve sbornících z prestižních konferencí v žebříčku CORE. U výstupů řazených do vědních oblastí sociálních a humanitních věd (Ford 5 a 6), budou akceptovány publikace v časopisech zařazených v databázi ERIH+, případně EBSCO. Výběr z relevantních časopisů (po přihlášení přes VUTlogin).
- Termín pro podávání mezifakultních projektů: 1. 12. 2022 – 31. 1. 2023
- Termín pro podávání fakultních projektů: 1. 12. 2022 – 31. 1. 2023
- Hodnocení návrhů projektů: 1. 2. 2023 – 28. 2. 2023
- Vyhlášení výsledků: 28. 2. 2023 (výsledky)
- Datum zahájení řešení projektů: 1. 3. 2023
Typy projektů SpV
1) Fakultní juniorské projekty
- navrhovatel/ka musí být k datu ukončení soutěžní lhůty studující/m prezenční formy doktorského studijního programu (dále jen DSP) na FaVU VUT
- spoluřešitelem musí být školitel/ka navrhovatele
- dalšími řešiteli mohou být studenti prezenční formy doktorského studijního programu, prezenční formy magisterského studijního programu a školitelé zapojených studentů doktorských programů
- počet zapojených studentů musí být vyšší nebo roven počtu školitelů
- podíl stipendií musí tvořit minimálně 75 % celkových osobních nákladů
- finanční rozmezí je stanoveno na 50–200 tis. Kč / projekt
- s realizací projektu musí v IS VUT Apollo vyjádřit souhlas vedoucí školicího pracoviště (vedoucí ateliéru, kabinetu, katedry)
- hodnocení projektů provádí fakultní hodnotící panel jmenovaný děkanem
- délka trvání juniorských projektů je 12 měsíců
- výsledky projektu budou prezentovány na fakultní studentské konferenci
- všechny závazky v rámci projektu musí být uplatněny (plně vykázány do IS VUT) nejpozději do jednoho roku od ukončení řešení projektu
2) Mezifakultní juniorské projekty
- jedná se o projekty, které jsou řešeny ve spolupráci dvou fakult VUT
- navrhovatel/ka musí být k datu ukončení soutěžní lhůty studující/m prezenční formy doktorského studijního programu na VUT
- spoluřešitelem musí být školitel/ka navrhovatele
- dalším spoluřešitelem musí být alespoň jeden student prezenční formy doktorského studijního programu z jiné fakulty VUT a jeho školitel/ka (další spoluřešitelé mohou být ze stejné fakulty jako hlavní uchazeč/ka)
- dále mohou být členy řešitelského týmu další studenti prezenční formy doktorského a magisterského studia ze zapojených fakult
- počet zapojených studentů musí být vyšší nebo roven počtu školitelů
- podíl stipendií musí tvořit minimálně 75 % celkových osobních nákladů
- finanční rozmezí je stanoveno na 50–200 tis. Kč / projekt
- s realizací projektu musí v IS VUT Apollo vyjádřit souhlas vedoucí školicího pracoviště (vedoucí ateliéru, kabinetu, katedry)
- hodnocení mezifakultních projektů je dvoukolové, kdy nejdříve probíhá hodnocení na fakultě, ze které je navrhovatel/ka, do hodnocení Řídící grantové komise VUT postoupí maximálně šest projektů z každé fakulty
- výsledky projektu budou prezentovány na fakultní studentské konferenci
- délka trvání juniorských projektů je 12 měsíců
- výše alokovaných centralizovaných prostředků pro rok 2023 je 4 mil. Kč
- všechny závazky v rámci projektu musí být uplatněny (plně vykázány do IS VUT) nejpozději do jednoho roku od ukončení řešení projektu
3) Standardní projekty
- navrhovatel/ka musí být k datu ukončení soutěžní lhůty akademickým nebo vědeckopedagogickým pracovníkem FaVU VUT
- dalšími členy řešitelského týmu projektu jsou pak studenti zapsaní na dané fakultě do prezenční formy doktorských a magisterských studijních programů a akademičtí, vědečtí a výzkumní pracovníci
- počet studentů doktorského nebo magisterského studijního programu v řešitelském týmu je větší nebo roven počtu ostatních členů řešitelského týmu
- akademický nebo vědecký a výzkumný pracovník může být současně řešitelem nebo spoluřešitelem pouze jednoho standardního projektu
- podíl stipendií studentů doktorského nebo magisterského studijního programu tvoří minimálně 75 % celkových osobních nákladů
- finanční rozmezí je stanoveno na 200–500 tis. Kč / projekt
- délka trvání standardních projektů je 12 až 36 měsíců
- hodnocení projektu provádí fakultní hodnotící panel jmenovaný děkanem
- všechny závazky v rámci projektu musí být uplatněny (plně vykázány do IS VUT) nejpozději do jednoho roku od ukončení řešení projektu
Struktura rozpočtu projektů SpV
- osobní náklady nebo výdaje (odměny, stipendia, dohody o provedení práce) vč. zákonných odvodů (pro členy řešitelského týmu)
- cestovní náklady
- další provozní náklady nebo výdaje
- náklady nebo výdaje na služby
- režie fakulty ve výši 20 % přímých nákladů projektu
- způsobilými náklady nejsou náklady související s vydáváním publikací (tímto není dotčena způsobilost nákladů na zveřejňování výsledků výzkumu)
Další informace k projektům SpV
- přihláška projektu se podává výhradně elektronicky prostřednictvím IS VUT Apollo vyplněním formulářů projektu na záložce „Interní grantová agentura – žádosti“
- v případě nejasností se založením žádosti kontaktujte koordinátorku doktorského studia Mgr. Barboru Šedivou, Ph.D. (tel. +420 541146520, sediva@favu.vut.cz) nebo proděkanku pro vědu a kvalitu Mgr. Markéta Žáčkovou, Ph.D. (+420 724918999, zackova@favu.vut.cz)
- u všech výstupů projektu je třeba výslovně uvádět, že vznikly na základě finanční podpory ze strany FaVU VUT v rámci soutěže na podporu projektů specifického vysokoškolského výzkumu a logo fakulty (u všech publikačních výstupů vzniklých v rámci řešení projektu musí být uvedena tato dedikace: Publikace/článek vznikl/a na Fakultě výtvarných umění VUT v rámci projektu "Název projektu" podpořeného z prostředků účelové podpory na specifický vysokoškolský výzkum, kterou poskytlo MŠMT v roce 2023)
- řešitelé jsou povinni předat proděkance pro vědu a kvalitu údaje o výsledcích řešení svého grantového projektu, které jsou určeny do informačního systému výzkumu, experimentální vývoje a inovací (RIV) a/nebo do Registru uměleckých výstupů (RUV)
- akademický nebo vědecký a výzkumný pracovník může být členem řešitelského týmu ve více projektech pouze v případě, pokud je školitelem zapojených studentů v pozici řešitelů nebo spoluřešitelů předkládaného projektu; zároveň může být současně řešitelem nebo členem řešitelského týmu pouze u jednoho řešeného nebo navrhovaného standardního projektu
- každý student může v aktuálním roce současně řešit a navrhovat maximálně dva projekty, a to vždy pouze jeden standardní a jeden juniorský
- akademický pracovník může být spoluřešitelem ve více projektech pouze v případě, pokud je školitelem zapojených studentů řešitelů, příp. spoluřešitelů
- další informace jsou dostupné ve Směrnici rektora č. 7/2022 (Zásady studentské grantové soutěže na podporu projektů specifického vysokoškolského výzkumu na VUT) a Rozhodnutí rektora č. 18/2022 (Vyhlášení soutěže na podporu projektů specifického vysokoškolského výzkumu na VUT pro rok 2023)
- kritéria pro hodnocení projektů (Příloha č. 1 Směrnice rektora č. 7/2022)
Autor | doc. MgA. Filip Cenek |
---|---|
Datum publikování | |
Zkrácený odkaz | https://www.favu.vut.cz/studenti/aktuality-vyzvy/f30380/d234338 |
Odpovědnost: Hana Křížová