Vnitřní soutěž – Podpora pedagogické práce akademických pracovníků a doktorandů, uzávěrka 30. dubna 2021
V souladu s vyhlášením Institucionálního programu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy pro veřejné vysoké školy a Institucionálním plánem VUT pro rok 2021 vyhlašuje děkan FaVU VUT soutěž na řešení institucionálních rozvojových projektů ve dvou tematických okruzích:
- Podpora pedagogické práce akademických pracovníků a profilace a inovace studijních programů na úrovni předmětů/kurzů;
- Tvůrčí práce studentů směřující k inovaci vzdělávací činnosti.
Celková dotace pro rok 2021 ve výši 249 703 Kč bude rozdělena na základě obdržených žádostí z obou tematických okruhů.
Termíny:
- podávání projektů: 2.–30. dubna 2021;
- hodnocení projektů: 3.–7. května 2021;
- vyhlášení výsledků: 11. května 2021 (výsledky);
- účetní uzávěrka: 30. listopadu 2021;
- předložení závěrečné zprávy: do 10. ledna 2022.
Pravidla soutěže:
- aktivity podpořené v této vnitřní soutěži musí být v souladu s prioritními cíli Strategického záměru MŠMT na období od roku 2021+, Plánem realizace Strategického záměru MŠMT pro rok 2021, Strategií internacionalizace MŠMT na období od roku 2021 a prioritami Strategického záměru VUT 2021+; v případě aktivit zaměřených na inovaci kurzů/předmětů rovněž se Standardy studijních programů VUT a doporučeními RVH VUT, s deklarovaným profilem absolventa daného studijního programu, zejména s ohledem na znalosti, dovednosti a způsobilosti, které student skutečně získá a které jsou relevantní pro jeho další uplatnění;
- projekty přihlašované do vnitřní soutěže nesmí mít charakter výzkumného projektu a jejich výsledky nesmí být použity pro řešení výzkumného úkolu či jiného projektu;
- žádat lze pouze o podporu jednoletých projektů (projekty musí být realizovány do 31. 12. 2021);
- řešiteli projektů v tematickém okruhu 1 mohou být akademičtí pracovníci fakulty, řešiteli projektů v tematickém okruhu 2 mohou být studenti prezenční formy doktorského studijního programu s výjimkou studentů, kteří podávají přihlášku k obhajobě disertační práce v daném akademickém roce;
- přidělené finanční prostředky mohou být použity pouze na takové aktivity, které: proběhnou nejpozději v listopadu daného roku, nejsou financovány z prostředků OP VVV, pracoviště nejsou schopna zafinancovat z vlastních zdrojů;
- projekt navrhuje inovaci studijního předmětu v jedné z těchto specifikací: inovace nebo zavedení předmětu ve stávajících studijních programech, pobyty odborníků vedoucí ke zkvalitnění vzdělávacího procesu na FaVU VUT, podpora tvorby studijních materiálů přístupných prostřednictvím internetu studentům a akademickým pracovníkům českých vysokých škol, podpora zkvalitňování vzdělávacího procesu prostřednictvím zajištění relevantních informačních zdrojů.
- podpora se poskytuje pouze na neinvestiční výdaje související s realizací předkládaných projektů; v projektu lze žádat o prostředky na materiál a služby spojené s naplňováním konkrétního projektového záměru; řešitel/ka v projektu specifikuje finanční požadavky na přístrojové a jiné vybavení (literatura, software apod.), na cestovné pedagogů (pokud jde o projekt s výjezdem), stipendia, na osobní náklady externích pedagogů podílejících se na inovaci předmětu/kurzu formou DPP; v projektu nelze žádat o prostředky na osobní náklady (mimo náklady na externí odborníky z praxe), odpisy majetku, na stavební úpravy, na vybavení nábytkem, na telekomunikační služby, poštovné, kopírování, údržbu a opravy přístrojů; náklady na výpočetní a A/V techniku lze žádat pouze za účelem pořízení výukových pomůcek; podpora projektu nemůže být použita za účelem dosažení zisku;
- v projektu musí být uveden název alespoň jednoho akreditovaného studijního programu a alespoň jednoho předmětu/kurzu, kterého se projekt týká;
- projekt je do soutěže přihlášen vyplněním a odesláním elektronické Žádosti o podporu institucionálního rozvojového projektu;
- případné změny v projektu schvaluje děkan fakulty;
- řešitel/ka zpracuje a předloží do 30 dní od ukončení projektu (nejpozději však do 10. 1. 2022) závěrečnou zprávu; koncept závěrečné zprávy bude příjemcům podpory zaslán po vyhlášení výsledků soutěže.
Způsob podání projektové žádosti a kritéria hodnocení:
- projektová žádost se podává on-line na adrese: https://forms.gle/m7gZvHV3uFhc9M4K8; k přihlášení musí žadatel/ka použít VUTlogin a VUTheslo (ve tvaru VUTlogin@vutbr.cz); v případě potíží s přihlášením otevřete odkaz v anonymním okně prohlížeče;
- o poskytnutí prostředků a jejich výši rozhoduje hodnotící komise jmenovaná děkanem; komise může rozpočet upravit; pokud je některý z členů komise řešitelem či spoluřešitelem některého z předkládaných projektů, není přítomen jeho projednávání;
- komise při svém rozhodování zohlední následující kritéria: soulad s prioritami MŠMT a VUT na daný rok, přínos projektu pro inovaci studijního programu, obsahové a formální zpracování projektu (jasná formulace obsahu a cíle, konkrétní realizační plán, personální zajištění, časový harmonogram projektu), reálnost projektu včetně přiměřenosti nákladů, splnění podmínek soutěže.
Přílohy
Autor | doc. MgA. Filip Cenek |
---|---|
Datum publikování | |
Zkrácený odkaz | https://www.favu.vut.cz/studenti/aktuality-vyzvy/f30380/d210861 |
Odpovědnost: Hana Křížová