Detail předmětu
Mechanical Desktop
FEKT-NMDPAk. rok: 2014/2015
První část kursu je věnována zvládnutí rutinní práce SW Mechanical Desctop ve 2D. Další část povrchovému modelování, vytváření drátových modelů, typům objektů resp. metod, které slouží k reprezentaci resp. tvorbě a editaci rovinných a zakřivených stěn. Na povrchových modelech jsou ukázány různé způsoby zobrazení, axonometrie, perspektiva, rendering. Dále je probíráno objemové modelování, možnosti editace modelu, získání informací o jeho fyzikálních vlastnostech a způsoby odvození konstrukční 2D dokumentace z modelu. Poslední část je věnována základům tvorby parametrických objemových modelů a sestav technikou tvorby konstrukčních prvků.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Znalosti se uplatní i jako východisko pro navazující předměty MTMS a MRSD, kde půjde o zvládnutí modelování metodou EPD.
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
Problematika 3D.
Tvorba modelů ve wireframe.
Tvorba modelů pomocí surfaces s otvory, lineární tažení, tažení podle křivky.
Základní práce se solidy, 3d boolean operace.
Řezání těles, lineární tažení, tažení okolo osy.
Tvorba složitějších modelů, hledání nejvhodnějšího postupu při tvorbě.
Stínovaní, rendering, práce se světlem.
Práce se sestavami.
Odvození konstrukční 2D dokumentace z modelu.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Problematika 3D.
Tvorba modelů ve wireframe.
Tvorba modelů pomocí surfaces s otvory, lineární tažení, tažení podle křivky.
Základní práce se solidy, 3d boolean operace.
Řezání těles, lineární tažení, tažení okolo osy.
Tvorba složitějších modelů, hledání nejvhodnějšího postupu při tvorbě.
Stínovaní, rendering, práce se světlem.
Práce se sestavami.
Odvození konstrukční 2D dokumentace z modelu.
Cvičení na počítači
Vyučující / Lektor
Osnova
Úvodní seznámení s problematikou 3D. Tvorba modelů ve wireframe.
Základní příkazy pro práci se surfaces. Tvorba jednoduchých modelů.
Tvorba modelů pomocí serfaces s otvory, lineární tažení, tažení podle křivky.
Bodovaný test z problematiky wireframe a surface.
Základní práce se solidy, 3d boolean operace.
Řezání těles, lineární tažení, tažení okolo osy.
Tvorba složitějších modelů, hledání nejvhodnějšího postupu při tvorbě.
Stínovaní, rendering, práce se světlem.
Práce se sestavami
Bodovaný test z problematiky solids.
Odvození konstrukční 2D dokumentace z modelu.
Samostatná práce z probrané látky
Bodovaný test z problematiky odvození konstrukční 2D dokumentace z modelu.