Detail předmětu
Média akce 2 - zimní
FaVU-MED-ZAk. rok: 2016/2017
Kurz teorie a historie akčního umění, s důrazem na interaktivní projevy v současném mediálním umění.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
3
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Kurz doplňuje v teoretické a historické rovině studia akčního umění v oblasti mediální a interaktivní tvorby.
Prerekvizity
Nejsou.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT..
Způsob a kritéria hodnocení
: klasifikovaný zápočet
Podmínkou k získání zápočtu je splnění zadaných dílčích úkolů formou referátu.
Podmínkou k získání zápočtu je splnění zadaných dílčích úkolů formou referátu.
Osnovy výuky
Obraz pohybu - "kompozice v čase"
5. blok : OBJEKT V POHYBU (stroj / robot) - MECHANICKÝ RYTMUS
1. fyzikální časoprostor - objekt - kód (KNOWBOTIC Research / SURVIVAL Research)
2. pohyb a význam - znak a symbol, překlad a animace (Garry HILL / Bill VIOLA)
3. obraz řeči: vizualizace - vizuální poezie (Bruce NAUMAN / Joan JONAS)
4. řeč hudby: sonické hodnoty a artikulace, manipulace a multiplikace - sound art (DUMB TYPE)
5. mluvící stroje, umělé jazyky (midi), matematická lingvistika a jazykové hry, umělá inteligence a paměť (VASULKA'S )
6. "in-formace, per-formace, trans-formace" (VAN GOGH TV)
5. blok : OBJEKT V POHYBU (stroj / robot) - MECHANICKÝ RYTMUS
1. fyzikální časoprostor - objekt - kód (KNOWBOTIC Research / SURVIVAL Research)
2. pohyb a význam - znak a symbol, překlad a animace (Garry HILL / Bill VIOLA)
3. obraz řeči: vizualizace - vizuální poezie (Bruce NAUMAN / Joan JONAS)
4. řeč hudby: sonické hodnoty a artikulace, manipulace a multiplikace - sound art (DUMB TYPE)
5. mluvící stroje, umělé jazyky (midi), matematická lingvistika a jazykové hry, umělá inteligence a paměť (VASULKA'S )
6. "in-formace, per-formace, trans-formace" (VAN GOGH TV)
Učební cíle
Rozvíjí schopnosti kombinovat a integrovat teoretické znalosti v oblasti akčního umění pro reflexi komplexního uměleckého díla poznáváním interaktivních forem prezentace a mediálních strategií kreativního vstupování do skutečnosti.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Výuka je povinná.
Základní literatura
ALEXANDRA MUNROE. [COORGANIZED BY THE JAPAN FOUNDATION ..]. Japanese art after 1945: scream against the sky ; [exhibition tour: Yokohama Museum of Art, February 5 - March 30, 1994, Guggenheim Museum SoHo, New York September 14, 1994 - January 8, 1995, San Francisco Museum of Modern Art .. May 31 - August 27, 1995] = Sengo-Nihon-no-zen'ei-bijutsu. New York, NY: Abrams (CS)
HANHARDT, John G. a Nam June PAIK. The worlds of Nam June Paik. New York: Guggenheim Museum (CS)
MEREWETHER, Charles., Rika Iezumi. HIRO a Reiko. TOMII. Art, anti-art, non-art: experimentations in the public sphere in postwar Japan, 1950-1970. Los Angeles: Getty Research Institute (CS)
Shanken, Edward A., Art and Electronic Media. London, New York:Phaidon Press (CS)
HANHARDT, John G. a Nam June PAIK. The worlds of Nam June Paik. New York: Guggenheim Museum (CS)
MEREWETHER, Charles., Rika Iezumi. HIRO a Reiko. TOMII. Art, anti-art, non-art: experimentations in the public sphere in postwar Japan, 1950-1970. Los Angeles: Getty Research Institute (CS)
Shanken, Edward A., Art and Electronic Media. London, New York:Phaidon Press (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program bakalářský
obor APE , 2 ročník, zimní semestr, volitelný