Detail předmětu
Oborový ateliér II - Malířství 3 - letní
FaVU-B2M3-LAk. rok: 2019/2020
Studenti rozvíjejí zkušenosti z praktických předmětů a propojují je se znalostmi z teorií technologie. Podle potřeby dostávají studijní úkoly, které realizují s přihlédnutím k individuálním dispozicím.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
15
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Individuální a umělecký přístup ke studovaného oboru.
Prerekvizity
Znalost základních technologických a uměleckých zákonitostí studovaného oboru.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Výuka probíhá formou skupinových konzultací učitele se studenty nad zadanými semestrálními úkoly. Do výuky jsou začleněné přednášky a workshopy na semestrální (ročníkové) téma zajišťované externími lektory.
Práce na projektech, exkurze, plénery, individuální prezentace.
Prezentace fotografických projektů, kritika realizovaných projektů, spontánní workshopy.
Studenti jsou vedeni k realizaci individuálních nebo kolektivních cvičení a úkolů. Průběžně zlepšují své technické i teoretické znalosti v oboru. Na poli ateliéru aktivně diskutují a prezentují své pracovní výsledky. V doplňkových aktivitách se účastní tematických výstav, exkurzí, festivalů a přednášek.
Ateliérová práce, prezentace, přednášky, konzultace, debaty, exkurze, studium literatury
Práce na projektech, exkurze, plénery, individuální prezentace.
Prezentace fotografických projektů, kritika realizovaných projektů, spontánní workshopy.
Studenti jsou vedeni k realizaci individuálních nebo kolektivních cvičení a úkolů. Průběžně zlepšují své technické i teoretické znalosti v oboru. Na poli ateliéru aktivně diskutují a prezentují své pracovní výsledky. V doplňkových aktivitách se účastní tematických výstav, exkurzí, festivalů a přednášek.
Ateliérová práce, prezentace, přednášky, konzultace, debaty, exkurze, studium literatury
Způsob a kritéria hodnocení
Podmínkou udělení zápočtu jsou vypracovaná semestrální zadání a práce na individuálním programu. Semestr je zakončen ateliérovou zkouškou.
Osnovy výuky
Zadání rozvíjející práci s výrazovými prostředky
Individuální programy podle individuálních dispozic.
Průběžné zvyšování technologické připravenosti a zkušenosti.
Individuální programy podle individuálních dispozic.
Průběžné zvyšování technologické připravenosti a zkušenosti.
Učební cíle
najítí vlatsního tématu pro tvorbu
samostatné vytvoření malířského cyklu
technologická soběstačnost
samostatné vytvoření malířského cyklu
technologická soběstačnost
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Účast ve výuce je povinná.
Prerekvizity a korekvizity
- povinná prerekvizita
Oborový ateliér II - Malířství 3 - zimní
Základní literatura
Emil Filla, Práce oka, Odeon, 1982
Jindřich Chalupecký, Na hranicích umění, Prostor / Arkýř, 1990
Milan Knížák, Jeden z možných postojů jak být s uměním, Votobia, 1998
Jindřich Chalupecký, Na hranicích umění, Prostor / Arkýř, 1990
Milan Knížák, Jeden z možných postojů jak být s uměním, Votobia, 1998
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
39 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Přednášku vede vedoucí ateliéru podle potřeb aktuální výuky.
Seminář
156 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.