Detail předmětu
Oborový ateliér II - Malířství 3 - zimní
FaVU-B2M3-ZAk. rok: 2019/2020
Studenti rozvíjejí zkušenosti z praktických předmětů a propojují je se znalostmi z teorií technologie. Podle potřeby dostávají studijní úkoly, které realizují s přihlédnutím k individuálním dispozicím.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
15
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Individuální přístup k technologiím studovaného oboru.
Prerekvizity
Základní vědomosti ze studovaného oboru.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Výuka probíhá formou skupinových konzultací učitele se studenty nad zadanými semestrálními úkoly. Do výuky jsou začleněné přednášky a workshopy na semestrální (ročníkové) téma zajišťované externími lektory.
Práce na projektech, exkurze, plénery, individuální prezentace.
Prezentace fotografických projektů, kritika realizovaných projektů, spontánní workshopy.
Studenti jsou vedeni k realizaci individuálních nebo kolektivních cvičení a úkolů. Průběžně zlepšují své technické i teoretické znalosti v oboru. Na poli ateliéru aktivně diskutují a prezentují své pracovní výsledky. V doplňkových aktivitách se účastní tematických výstav, exkurzí, festivalů a přednášek.
Ateliérová práce, prezentace, přednášky, konzultace, debaty, exkurze, studium literatury
Práce na projektech, exkurze, plénery, individuální prezentace.
Prezentace fotografických projektů, kritika realizovaných projektů, spontánní workshopy.
Studenti jsou vedeni k realizaci individuálních nebo kolektivních cvičení a úkolů. Průběžně zlepšují své technické i teoretické znalosti v oboru. Na poli ateliéru aktivně diskutují a prezentují své pracovní výsledky. V doplňkových aktivitách se účastní tematických výstav, exkurzí, festivalů a přednášek.
Ateliérová práce, prezentace, přednášky, konzultace, debaty, exkurze, studium literatury
Způsob a kritéria hodnocení
Podmínkou udělení zápočtu jsou vypracovaná semestrální zadání a práce na individuálním programu. Semestr je zakončen ateliérovou zkouškou.
Osnovy výuky
Zadání rozvíjející práci s výrazovými prostředky
Individuální programy podle individuálních dispozic.
Individuální programy podle individuálních dispozic.
Učební cíle
najítí vlatsního tématu pro tvorbu
samostatné vytvoření malířského cyklu
technologická soběstačnost
samostatné vytvoření malířského cyklu
technologická soběstačnost
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Účast ve výuce je povinná.
Základní literatura
Emil Filla, Práce oka, Odeon, 1982
Jindřich Chalupecký, Na hranicích umění, Prostor / Arkýř, 1990
Milan Knížák, Jeden z možných postojů jak být s uměním, Votobia, 1998
Jindřich Chalupecký, Na hranicích umění, Prostor / Arkýř, 1990
Milan Knížák, Jeden z možných postojů jak být s uměním, Votobia, 1998
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
39 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Přednášku vede vedoucí ateliéru podle potřeb aktuální výuky.
Seminář
156 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.