Detail předmětu
Oborový ateliér III - Malířství 3 - zimní
FaVU-B3M3-ZAk. rok: 2019/2020
Studenti se pod vedením pedagoga učí propojovat získané zkušenosti a znalosti, spolupracují při vymezování úkolů a zkoumají možnosti variant řešení.
Do své práce začleňují poznatky z teoretických předmětů.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
15
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Propojení studia teoretických základů a praxe v ateliérové práci.
Prerekvizity
Osvojená teorie a praxe oboru. Stanoven individuální program.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Výuka probíhá formou skupinových konzultací učitele se studenty nad zadanými semestrálními úkoly. Do výuky jsou začleněné přednášky a workshopy na semestrální (ročníkové) téma zajišťované externími lektory.
Práce na projektech, exkurze, plénery, individuální prezentace.
Prezentace fotografických projektů, kritika realizovaných projektů, spontánní workshopy.
Studenti jsou vedeni k realizaci individuálních nebo kolektivních cvičení a úkolů. Průběžně zlepšují své technické i teoretické znalosti v oboru. Na poli ateliéru aktivně diskutují a prezentují své pracovní výsledky. V doplňkových aktivitách se účastní tematických výstav, exkurzí, festivalů a přednášek.
Ateliérová práce, prezentace, přednášky, konzultace, debaty, exkurze, studium literatury
Práce na projektech, exkurze, plénery, individuální prezentace.
Prezentace fotografických projektů, kritika realizovaných projektů, spontánní workshopy.
Studenti jsou vedeni k realizaci individuálních nebo kolektivních cvičení a úkolů. Průběžně zlepšují své technické i teoretické znalosti v oboru. Na poli ateliéru aktivně diskutují a prezentují své pracovní výsledky. V doplňkových aktivitách se účastní tematických výstav, exkurzí, festivalů a přednášek.
Ateliérová práce, prezentace, přednášky, konzultace, debaty, exkurze, studium literatury
Způsob a kritéria hodnocení
Podmínkou udělení zápočtu jsou vypracovaná semestrální zadání a práce na individuálním programu. Semestr je zakončen ateliérovou zkouškou.
Osnovy výuky
Zadání, ve kterých je vyžadován svébytný přístup při zpracování úkolu
Individuální programy podle individuálních dispozic.
Individuální programy podle individuálních dispozic.
Učební cíle
Schopnost nejen nalézt téma a vytvořit umělecké dílo, ale také rozvíjet schonost sebereflexe zvolených témat a výstupů
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Účast ve výuce je povinná.
Základní literatura
Henri Mattise, Umění rovnováhy, Československý spisovatel, 1961
Tomáš Pospiszyl, Před obrazem, OSVU, 1998
Tomáš Pospiszyl, Před obrazem, OSVU, 1998
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
39 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Přednášku vede vedoucí ateliéru podle potřeb aktuální výuky.
Seminář
156 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.