Detail předmětu
Oborový ateliér III - Tělový design - letní
FaVU-B3TD-LAk. rok: 2019/2020
Výuka má dvě hlavní větve - společné projekty a individuální projekty.
Téma společného projektu bude definováno na začátku semestru.
Úkol pro 6. semestr v rámci společného úkolu: vedení společných projektu, brainstreamová forma nalézání nápadů
Úkol pro 6. semestr volné tvorby:
Doporučené téma: tělo a smysly - fenomenologický pohled
Doporučená technika: performance
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Studentka/student se seznámí s filosofickým směrem fenomenologie a jeho vztahem k tělovému desingu.
Studentka/student se seznámí s fenoménem performance.
Studentka/ student se seznámí s úskalími a strategiemi pro záznam dočasných výtvarných forem.
Studentka/student si skrze vedoucí roli v tvorbě a organizování společných projektů osvojí zkušenost s tříbením myšlenek v týmovém brain streamingu.
V této roli se také začne zabývat organizační a produkční stránkou tvorby uměleckých děl a vystavování.
Prerekvizity
Schopnost samostatné tvorby.
Schopnost verbální a vizuální komunikace.
Základy práce s počítačovými programy pro editaci fotografií a videa.
Přehled o základním možnostech dokumentování časově determinované akce.
Základní schopnost produkčně naplánovat umělecký projekt.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Doplňkovými metodami jsou:
- workshop - zaměřený na praktické složky tvorby - minimálně 1 za semestr - např. fyzické cvičení vhodné pro performance, workshop střihu oděvu, workshop práce s různými materiály
- konzultace s hostkou/hostem - konzultace individuálních projektů s pozvanou/ým odbornicí/íkem - obvykle před koncem semestru
- exkurze - vetšinou v souvislosti se společným projektem
- odborné prezentace - v souvislosti se společným projektem
- výjezdové soustředění
Způsob a kritéria hodnocení
Při nesplnění jedné z těchto složek má student šanci situaci napravit splněním individuálního úkolu.
Individuální projekt vyvrcholí v klauzurní práci, kterou hodnotí klauzurní komise.
Osnovy výuky
3. - 5. týden výuky - obvykle práce na společném projektu
6. týden výuky - dokončení společného projektu a feedback
7. - 13. týden výuky - práce na individuálních projektech
11. týden - plenér, výjezd
13. týden - konzultace s hostkou/hostem.
Časový plán může variovat podle podmínek společného projektu.
Učební cíle
Práce s odborným textem v rámci tvorby.
Doporučení pro realizace prvních výstav mimo rámec školy.
Posun do čela týmové práce v ateliéru.
Osvojení si základů technické a organizační stránky produkce uměleckých děl.
Pokus o práci s bezprostředností vlastního těla v rámci performance.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Povinná účast nejméně v jednom společném projektu za semestr.
Odevzdaná fotodokumentace společného projektu i individuální práce.
Prerekvizity a korekvizity
- povinná prerekvizita
Oborový ateliér III - Tělový design - zimní
Základní literatura
Morganová Pavlína, Akční umění (CS)
Pallasmaa, Juhani, Oči kůže (CS)
Soukup Martin ed., Tělo: čichat, česat, hmatat (CS)
Soukup Martin ed., Tělo 2.0 (CS)
Urban Petr, ed. Fenomenologie tělesnosti (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Seminář
Vyučující / Lektor
Osnova