Detail předmětu
Digital games prototyping
FaVU-1DGP-ZAk. rok: 2020/2021
Studenti tvoří hry v průběhu kurzu jak jednotlivě, tak ve skupinách. Kurz je zaměřen na tato témata: základy game designu (pravidla, konflikt, formální systémy, motivace); žánrová specifika (asynchronní hry, balancing, obtížnost, onboarding, pravděpodobnost); nástroje vyprávění (nelineární dialog, vyprávění prostředím, audiovizuální narace); práce s nástroji (VUE, Unity, Twine/Inklewriter); herní tvorba (2D skill based - platformer/shooter, 3D story driven, kompetetivní karetní hra, game-book).
Informace o rozvrhu (čas a místo) zde: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2018/IM149
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
• portfolio:
- hratelný prototyp skill-based digitální hry (2D, 3D, platformer)
- hratelný prototyp narrative-based digitální hry (exploration, game-book)
- hratelný prototyp karetní hry
• schopnost:
- navrhovat a analyzovat herní mechanismy
- vytvářet prototypy her
- vizualizovat systémy interakce
- základního ovládání a práce v UNITY
• znalost:
- nástrojů běžně používaných v herním průmyslu
- vývojového cyklu (předprodukce, produkce, release)
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
• průběžně dokončované herní prototypy (40 % hodnocení)
Osnovy výuky
• práce s nástroji | VUE, Unity, Twine/Inklewriter
• herní tvorba | 2D skill based - platformer/shooter, 3D story driven, kompetetivní karetní hra, game-book
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
CRAWFORD, Chris. The art of computer game design : [reflections of a master game designer]. Berkeley: Osborne
FULLERTON, Tracy. Game design workshop : a playcentric approach to creating innovative games. Edited by Eric Zimmerman. 3rd edition. Boca Raton, FL: CRC Press, Taylor & Francis, 2014. xxvii, 507. ISBN 9781482217162.
KOSTER, Raph. A Theory of Fun for Game Design. 2004. ISBN 978-1-932111-97-2. info
McGraw-Hill, 1984. xiv, 113. ISBN 0881341177.
SCHELL, Jesse. The Art of Game Design: A book of lenses. 2008. ISBN 0-12-369496-5.
TEKINBAŞ, Katie Salen a Eric ZIMMERMAN. Rules of play : game design fundamentals. London: MIT, 2004. xv, 672. ISBN 0262240459.
Zařazení předmětu ve studijních plánech