Detail předmětu
Oborový ateliér I - Malířství 2 - letní
FaVU-B1M2-LAk. rok: 2020/2021
Figurální kresba podle živého modelu v životní velikosti.
Přímé zapojení se do problematiky současného umění.
Rozvoj a ohledávání vlasních schopností a možností.
Ohledávání různých mediálních zobrazovacých možností.
Rozvíjení intelektuálních schopností.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
15
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Rozvíjení kresebných, malířských schopností popřípadě jiných zvolených médií.
Student je konfrontován s obecnou představou o současném umění a skutečným fungováním současného umění.
Na základě důkladných rozborů školních prací by mělo dojít k položení základů osobní a umělecké integrity.
Individuálně rozvíjet především myšlení. Je bezpodmínečně nutné snažit se studenta dovést k jádru sebe sama; ke zdroji individuálních principů a škále vyjadřovacích prostředků. Student již od prvního semestru musí písemně pojmenovávat své pohnutky a dosažené výsledky. Toto je neoddělitelná součást klausurní práce.
Student je konfrontován s obecnou představou o současném umění a skutečným fungováním současného umění.
Na základě důkladných rozborů školních prací by mělo dojít k položení základů osobní a umělecké integrity.
Individuálně rozvíjet především myšlení. Je bezpodmínečně nutné snažit se studenta dovést k jádru sebe sama; ke zdroji individuálních principů a škále vyjadřovacích prostředků. Student již od prvního semestru musí písemně pojmenovávat své pohnutky a dosažené výsledky. Toto je neoddělitelná součást klausurní práce.
Prerekvizity
Splněné teoretické předměty.
Splněná figurální kresba.
Účast na ateliérových schůzkách.
Splněná ateliérová zkouška zimního semestru.
Splněná figurální kresba.
Účast na ateliérových schůzkách.
Splněná ateliérová zkouška zimního semestru.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Kolektivní konzultace a diskuse.
Exkurze výstav a jejich rozbor.
Výuka probíhá formou kolektivní diskuse v kruhu nad tématy a konkrétními pracemi.
Práce je nahlížena z hlediska užití formy, přístupnosti potenciálního diváka a kontextu vznikajícího díla.
Závěrečná klauzurní práce je doprovozena nehodnocenou textovou částí.
Individuálně rozvíjet především myšlení.
Je bezpodmínečně nutné snažit se studenta dovést k jádru sebe sama; ke zdroji individuálních principů a škále vyjadřovacích prostředků.
Exkurze výstav a jejich rozbor.
Výuka probíhá formou kolektivní diskuse v kruhu nad tématy a konkrétními pracemi.
Práce je nahlížena z hlediska užití formy, přístupnosti potenciálního diváka a kontextu vznikajícího díla.
Závěrečná klauzurní práce je doprovozena nehodnocenou textovou částí.
Individuálně rozvíjet především myšlení.
Je bezpodmínečně nutné snažit se studenta dovést k jádru sebe sama; ke zdroji individuálních principů a škále vyjadřovacích prostředků.
Způsob a kritéria hodnocení
Ateliérová zkouška.
Osnovy výuky
Rozvoj dovedností ve zvoleném médiu.
Rozvoj osobnosti.
Studium současného umění v oboru.
Pravidelné konzultace kontinuálních výkonů.
Vypacování textové správy ke klauzurní práci s důrazem na sebereflexi.
Exkurze výstav a jejich rozbor.
Rozvoj osobnosti.
Studium současného umění v oboru.
Pravidelné konzultace kontinuálních výkonů.
Vypacování textové správy ke klauzurní práci s důrazem na sebereflexi.
Exkurze výstav a jejich rozbor.
Učební cíle
Zvládnout základy kresby, malby.
Uvědomit si svá osobnostní a možná umělecká specifika.
Student musí podstoupit kurs kreslení dle modelu.
Jeden z velmi důležitých kroků na počátku studia je formou intenzivní ateliérové komunikace narušovat a zpochybňovat zaběhlé principy a návyky dosažené a osvojené v předcházejícím studiu. Individuálně rozvíjet především myšlení.
Je bezpodmínečně nutné snažit se studenta dovést k jádru sebe sama; ke zdroji individuálních principů a škále vyjadřovacích prostředků.
Experiment.
Uvědomit si svá osobnostní a možná umělecká specifika.
Student musí podstoupit kurs kreslení dle modelu.
Jeden z velmi důležitých kroků na počátku studia je formou intenzivní ateliérové komunikace narušovat a zpochybňovat zaběhlé principy a návyky dosažené a osvojené v předcházejícím studiu. Individuálně rozvíjet především myšlení.
Je bezpodmínečně nutné snažit se studenta dovést k jádru sebe sama; ke zdroji individuálních principů a škále vyjadřovacích prostředků.
Experiment.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Účast ve výuce je povinná.
Prerekvizity a korekvizity
- povinná prerekvizita
Oborový ateliér I - Malířství 2 - zimní
Základní literatura
Autorské monografie
ŠERÝ, Ladislav, Laserová romance, Fra, 2005
ŠEVČÍK, Jiří (ed.), České umění 1980-2010, 2011
CHROBÁK, Ondřej (ed.), Galerie Jelení 1999-2009, 2010
VINGLEROVÁ, Markéta (ed),Etc.galerie 2004-2015, 2015 (CS)
ŠERÝ, Ladislav, Laserová romance, Fra, 2005
ŠEVČÍK, Jiří (ed.), České umění 1980-2010, 2011
CHROBÁK, Ondřej (ed.), Galerie Jelení 1999-2009, 2010
VINGLEROVÁ, Markéta (ed),Etc.galerie 2004-2015, 2015 (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
39 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Přednášku vede vedoucí ateliéru podle potřeb aktuální výuky.
Seminář
156 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.