Detail předmětu
Oborový ateliér IV - Malířství 1 - zimní
FaVU-B4M1-ZAk. rok: 2020/2021
Studenti se soustřeďují na vykonání praktické části bakalářské zkoušky, vyhledávají pro sebe nejvhodnější téma a realizační formu s předpokladem veřejné prezentace. Realizace a veřejná obhajoba praktické bakalářské práce. Zároveň předloží ke schválení projekt svého magisterského studia.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
15
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Studenti prokazují připravenost realizovat bakalářskou práci na základě vlastních rešerší, skic, předchozích výstavních projektů. Z vlastních formulovaných témat po debatě s pedagogem vyberou téma bakalářské práce.
Prerekvizity
Schopnost pojednat samostatně zadaný ateliérový úkol.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Výuka probíhá formou skupinových i individuálních konzultací učitele se studenty nad zadanými semestrálními úkoly. Do výuky jsou začleněné přednášky a workshopy na semestrální (ročníkové) téma zajišťované externími lektory. Během semestru se studenti účastní minimálně jedné exkurze do zahraničních muzeí a galerií. Jednou za dva semestry probíhá malířský pobyt (plenér).
Způsob a kritéria hodnocení
Požadavky k udělení zápočtů: odpovídající množství, náročnost a kvalita, nasazení, splnění úkolů, komunikativnost.
Osnovy výuky
Podstatnou součástí práce by měla být každodenní, zejména kresebná reflexe nejrůznějších vizuálních i mentálních podnětů - "každodennost" potkávání se s věcmi, situacemi, ale i společenskými tenzemi - kresba jako záznam i odhalení esence nějakého fenoménu (nebo výtvarného principu - kompozice...). Vedoucí, asistent/ka a doktorand/ka prezentují studentům své praktické zkušenosti z oboru.
Učební cíle
Naučit se využívat vlastní umělecký potenciál. Cílem studia jsou aktivní studenti, kteří ověřují své dovednosti v kontextuální praxi.
Rozvíjení individuálních schopností, používání jazyka malby a kresby, průzkum dalších technik a postupů a jejich případná tematizace - specifikace a realizace indiv. záměrů.
Rozvíjení individuálních schopností, používání jazyka malby a kresby, průzkum dalších technik a postupů a jejich případná tematizace - specifikace a realizace indiv. záměrů.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Účast ve výuce je povinná.
Základní literatura
Gordon Graham: Filozofe umění, Barrister/Principal 2004
Gordon Graham: Filozofe umění, Barrister/Principal 2004
Uta Grosenock(ed.):Art Now, vol.II.,Taschen 2005
Vitamin P, Phaidon 2004
Gordon Graham: Filozofe umění, Barrister/Principal 2004
Uta Grosenock(ed.):Art Now, vol.II.,Taschen 2005
Vitamin P, Phaidon 2004
Doporučená literatura
Hal Foster:Vision and Visuality, Bay Press 1988
Herschel B. Chipp:Theories of Modern Art, UC Press 1971
Jiří Přibáň:Obrazy české postmoderny,Kant 2011
Karel Císař:Věci o kterých s nikým nemluvím, Agite/Fra 2010
Herschel B. Chipp:Theories of Modern Art, UC Press 1971
Jiří Přibáň:Obrazy české postmoderny,Kant 2011
Karel Císař:Věci o kterých s nikým nemluvím, Agite/Fra 2010
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
39 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Přednášku vede vedoucí ateliéru podle potřeb aktuální výuky.
Seminář
195 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.