Detail předmětu
Oborový ateliér navazující I - Environment - zimní
FaVU-M1EN-ZAk. rok: 2020/2021
Předmět se soustředí na individuální dlouhodobé projekty studentů a na realizaci uměleckého výzkumu, které vyústí v magisterské diplomové práci. Pomáhá jim volit a užívat adekvátní prostředky vyjádření. Kritická diskuze o studenty vymezených tématech povede k uplatnění vhodného teoretického rámce práce a k prostředkování souvisejících projevů v současném umění v Čechách a v zahraničí.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Studio work, presentations, lectures, tutorials, debates, excursions, study of literature
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
2. Semestrální práce – zkouška
Ateliérovou práci průběžně doplňují konzultace v rámci ateliéru i s externisty, přednášky, návštěvy výstav, exkurze do institucí v souvislosti s řešenými problémy.
Nedílnou součástí je i studium literatury a textů souvisejících s individuálními autorskými projekty.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
FARVER, J. (ed) Global Conceptualism. NYC: Queens Museum of Art, 1999.
[GUST] The Urban Condition: Space, Community, and Self in the Contemporary Metropolis. Rotterdam: 010 Publishers, 1999.
HAVRÁNEK, V. (ed), Akce slovo pohyb prostor (kat. výst.). Praha: Galerie hlavního města Prahy 1999.
LIPPARD, L. Six Years: The Dematerialization of the Art Object from 1966 to 1972. Berkeley: University of California Press, 1997.
MARCUS, G. Stopy rtěnky, //tajná historie dvacátého století//. Votobia, 1998.
MITCHEL W. Space, Place, and the Infobahn, City of Bits. Cambridge: The MIT Press, 1999.
MORGANOVÁ, P. Akční umění. Olomouc: Votobia, 1999.
VIDLER, A. The Architectural Uncanny, Essays in the Modern Unhomely, The MIT Press, 1992.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Seminář
Vyučující / Lektor
Osnova