Detail předmětu
Oborový ateliér navazující I - Tělový design - zimní
FaVU-M1TD-ZAk. rok: 2020/2021
Studenti za pomoci konzultací získávají teoretické, technologické i tvůrčí znalosti a zkušenosti a prověřují možné varianty závěrečné magisterské práce.
Nebo se mohou zapojit do řízené ateliérové výuky.
Téma společného projektu bude definováno na začátku semestru.
Úkol pro 1. semestr magisterského studia v rámci společného úkolu: osvojení si role vedoucího nebo mediátora či kurátora skupiny
Úkol pro 1. semestr volné tvorby:
Doporučené téma: Umělé tělo - roboti, extenze, virtuální tělo
Doporučená technika: libovolná
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Studentka / student si organizuje svou tvorbu v rámci ateliéru, vnitřně si ji zakládá tak, aby se mohla stát základem jeho volné umělecké profesionální činnosti.
Studentka / student se rozhodne pro dominantní techniku a prohlubuje si v ní své technologické znalosti.
Studentka / student si osvojuje základy vůdčí práce s kolektivem, ať již na pozici organizítora nebo na pozici kurátora.
Studentka / student se zajímá o rámec svého působení v instituci výtvarného umění - reaguje na grantové výzvy, open cally.
Prerekvizity
Schopnost verbální a vizuální komunikace.
Pokročilá práce s počítačovými programy pro editaci fotografií a videa.
Zkušenost s různými formami dokumentace uměleckých děl a akcí.
Schopnost číst a rozumět teoretické literatuře v českém jazyce a anglickém jazyce.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Doplňkovými metodami jsou:
- workshop - zaměřený na praktické složky tvorby - minimálně 1 za semestr - např. fyzické cvičení vhodné pro performance, workshop střihu oděvu, workshop práce s různými materiály
- konzultace s hostkou/hostem - konzultace individuálních projektů s pozvanou/ým odbornicí/íkem - obvykle před koncem semestru
- exkurze - vetšinou v souvislosti se společným projektem
- odborné prezentace - v souvislosti se společným projektem
- výjezdové soustředění
Způsob a kritéria hodnocení
Při nesplnění jedné z těchto složek má studentka/student šanci situaci napravit splněním individuálního úkolu.
Individuální projekt vyvrcholí v klauzurní práci, kterou hodnotí klauzurní komise.
Osnovy výuky
3. - 5. týden výuky - obvykle práce na společném projektu
6. týden výuky - dokončení společného projektu a feedback
7. - 13. týden výuky - práce na individuálních projektech
11. týden - plenér, výjezd
13. týden - konzultace s hostkou/hostem.
Časový plán může variovat podle podmínek společného projektu.
Učební cíle
Student si řešením úkolů postupně formuluje vlastní vyjadřovací jazyk.
Při skupinové tvorbě přebírá aktivní roli organizátora a mediátora ideí.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Povinná účast nejméně v jednom společném projektu za semestr.
Odevzdaná fotodokumentace společného projektu i individuální práce.
Základní literatura
Joanna Zylinska, The Cyborg Experiments: The Extensions of the Body in the Media Age (CS)
Victoria Pitts, In the Flesh: The Cultural Politics of Body Modification (EN)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Seminář
Vyučující / Lektor
Osnova