Detail předmětu
Modulární výuka (workshopy) 1 / Kermes
FaVU-1MWT-ZAk. rok: 2021/2022
Workshopy budou rozděleny do těchto bloků: 1) týmová spolupráce, 2) projektové řízení, 3) jak projekt komunikovat s veřejností.
Ad 1) Týmová spolupráce: Většina studentů je vedena k samostatnosti a nezávislosti, což je praktické jen pro určitý typ projektů. Mnoho cílů je možné dosáhnout pouze v případě, že se tvůrce spojí s dalšími tvůrci nebo doplňujícími profesemi, které pomohou dosáhnout úspěchu. Pomohu studentům, aby pochopili a prakticky si vyzkoušeli, jak tým postavit, jak mu dát kulturu a jak ho vést. Vysvětlím výhody a nevýhody jednotlivých typů právních týmů – společností. Jednotlivé oblasti: Práce v týmu. Tvořit sám nebo v týmu? Pravidla sestavení týmu a rolí v něm. Nastavení očekávání, pravidla chování, dynamiku týmu, ukončení spolupráce. Metody vedení týmu a komunikační nástroje. Založení a vedení společností.
Ad 2) Projektové řízení: Mnoho projektů není nikdy dokončeno, protože je špatně naplánováno v čase a ve zdrojích, jako jsou finance. Podle typu a rozsahu projektu pomůžu studentům vybrat správné metody a nástroje, které jim pomohou být dostatečně informováni a mít efektivně nastavený čas a možnosti. Naučím je hledáním finančních zdrojů, cenotvorbě, sestavení rozpočtů a jejich obhájení. Budu se také věnovat nastavení datových toků. Jednotlivé oblasti: Finance, Metody řízení projektu, Nástroje pro řízení a komunikaci projektu, Plánování, Nastavení datových toků.
Ad 3) Komunikace: Představa, že se o sebelepším projektu dozví sám o sobě dostatečný počet diváků, uživatelů je víc než nereálná. Studenti si osvojí postupy, díky kterým budou schopni jasně komunikovat podstatu sdělení, stejně tak nastavit strategii komunikace, budou cílit na správné cílové skupiny. Vysvětlím jim rozdíly mezi jednotlivými mediatypy, jejich dostupností a dopady při propagaci. Naučím je, jak hospodařit s rozpočtem, naplánovat kampaň, a to zejména v prostředí online a na sociálních sítích. Jednotlivé oblasti: Strategie komunikace, Stanovení cílů, Mediální nástroje, vlastní, existující a jejich použitelnost, Marketing a propagace osobnosti, týmu a projektu, kampaně, Pravidla fungování PR, sociálních sítí a ideálního obsahu.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
Ad 1) Týmová spolupráce: Většina studentů je vedena k samostatnosti a nezávislosti, což je praktické jen pro určitý typ projektů. Mnoho cílů je možné dosáhnout pouze v případě, že se tvůrce spojí s dalšími tvůrci nebo doplňujícími profesemi, které pomohou dosáhnout úspěchu. Pomohu studentům, aby pochopili a prakticky si vyzkoušeli, jak tým postavit, jak mu dát kulturu a jak ho vést. Vysvětlím výhody a nevýhody jednotlivých typů právních týmů – společností. Jednotlivé oblasti: Práce v týmu. Tvořit sám nebo v týmu? Pravidla sestavení týmu a rolí v něm. Nastavení očekávání, pravidla chování, dynamiku týmu, ukončení spolupráce. Metody vedení týmu a komunikační nástroje. Založení a vedení společností.
Ad 2) Projektové řízení: Mnoho projektů není nikdy dokončeno, protože je špatně naplánováno v čase a ve zdrojích, jako jsou finance. Podle typu a rozsahu projektu pomůžu studentům vybrat správné metody a nástroje, které jim pomohou být dostatečně informováni a mít efektivně nastavený čas a možnosti. Naučím je hledáním finančních zdrojů, cenotvorbě, sestavení rozpočtů a jejich obhájení. Budu se také věnovat nastavení datových toků. Jednotlivé oblasti: Finance, Metody řízení projektu, Nástroje pro řízení a komunikaci projektu, Plánování, Nastavení datových toků.
Ad 3) Komunikace: Představa, že se o sebelepším projektu dozví sám o sobě dostatečný počet diváků, uživatelů je víc než nereálná. Studenti si osvojí postupy, díky kterým budou schopni jasně komunikovat podstatu sdělení, stejně tak nastavit strategii komunikace, budou cílit na správné cílové skupiny. Vysvětlím jim rozdíly mezi jednotlivými mediatypy, jejich dostupností a dopady při propagaci. Naučím je, jak hospodařit s rozpočtem, naplánovat kampaň, a to zejména v prostředí online a na sociálních sítích. Jednotlivé oblasti: Strategie komunikace, Stanovení cílů, Mediální nástroje, vlastní, existující a jejich použitelnost, Marketing a propagace osobnosti, týmu a projektu, kampaně, Pravidla fungování PR, sociálních sítí a ideálního obsahu.
Učební cíle
V zimním semestru akad. roku 2021/2022 výuku povede doktorand FaVU Martin Kermes. Tematické zaměření blokové výuky a workshopů: Realita umělecké praxe.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program VUB bakalářský
obor VU-D , 1 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-D , 2 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-D , 3 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-D , 4 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 1 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 3 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 4 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-D , 1 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-D , 2 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-D , 3 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-D , 4 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 1 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 3 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 4 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-VT , 1 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-VT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-VT , 3 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-VT , 4 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-VT , 1 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-VT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-VT , 3 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-VT , 4 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-VT , 1 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-VT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-VT , 3 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-VT , 4 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 1 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 3 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 4 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 1 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 3 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 4 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 1 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 3 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 4 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-VT , 1 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-VT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-VT , 3 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-VT , 4 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 1 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 3 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 4 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-VT , 1 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-VT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-VT , 3 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-VT , 4 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 1 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 3 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 4 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-D , 1 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-D , 2 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-D , 3 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-D , 4 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-VT , 1 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-VT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-VT , 3 ročník, zimní semestr, volitelný
obor VU-VT , 4 ročník, zimní semestr, volitelný