Detail předmětu
Oborový ateliér III - Malířství 2 - letní
FaVU-B3M2-LAk. rok: 2021/2022
Uvědomění si sebe sama v uměleckém kontextu.
Semestr je zaměřen jak na pokračující rozvoj individuálního uměleckého projevu a kulturního rozhledu, tak na takřka úřednickou součást umělecké tvorby, prezentaci svého díla /portfolio, webové stránky, eseje o svém díle/, uvědomění si sebe sama v uměleckém kontextu a schopnost se přihlásit a pojmenovat svoji pozici v jeho rámci. Dále je nutné, aby se student podílel na produkci výstav a organizaci jak školních, tak mimoškolních tvůrčích aktivit.
Ze zkušenosti vyplývá, že nejproduktivnější jsou v rámci školy právě studenti druhých a třetích ročníků, kteří s velikou energií výrazně určují atmosféru ateliéru a školy. Druhý ročník je ještě přece jen více spjat s ateliérem a školou, přičemž ročník třetí je ročníkem studijních cest a konfrontace s jiným prostředím - stáží, výměn a přestupů jak v rámci školy, tak v rámci celosvětového dostupného školního systému. Tato jakási odstředivost není negativum a indikátor nekvality pedagoga, ale spíše naopak. Pro studenta je to důležitý zdroj zkušeností a ujištění se ve své tvorbě na základě porovnání svého přístupu a osvojených principů s jinými způsoby uvažování v jiném prostředí a kontextu. Je nedílnou zkušeností, která narušuje ulitu, ve které se každý ateliér má tendenci ocitat.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Účast na ateliérových schůzkách.
Absolutorium pátého semestru.
Efektivně se ozvíjející osobnostní a umělecký potenciál.
Odborná orientace v současné problematice zvoleného média.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Exkurze výstav a jejich rozbor.
Výuka probíhá formou kolektivní diskuse v kruhu nad tématy a konkrétními pracemi.
Práce je nahlížena z hlediska užití formy, přístupnosti potenciálního diváka a kontextu vznikajícího díla.
Závěrečná klauzurní práce je doprovozena nehodnocenou textovou částí.
Individuálně rozvíjet především myšlení a integritu umělecké tvorby a osobnosti.
Na základě hledání podobností a konfrontace etablovaného umění se svýmy výstupy, uvědomění si sebe sama v uměleckém kontextu a schopnost se přihlásit a pojmenovat svoji pozici v jeho rámci.
Dále je nutné, aby se student podílel na produkci výstav a organizaci jak školních, tak mimoškolních tvůrčích aktivit
Vyslání studenta na studijní cestu kde se bude konfrontovat s jiným prostředím - stáž, výměna či přestup do jiného ateliéru, jak v rámci školy, tak v rámci celosvětového dostupného školního systému.
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
Rozvoj osobnosti.
Studium současného umění v oboru.
Pravidelné konzultace kontinuálních výkonů.
Vypacování textové správy ke klauzurní práci s důrazem na sebereflexi.
Exkurze výstav a jejich rozbor.
Rozvíjení intelektuálních schopností.
Prezentace uměleckého díla /portfolio, webové stránky/
Uvědomění si sebe sama v uměleckém kontextu.nologické připravenosti a zkušenosti.
Podíl na produkci výstav a organizaci jak školních, tak mimoškolních tvůrčích aktivit.
Absolutorium tuzemské či zahraniční stáže za účelem ověření si dosažených kvalit v jiném prostředí.
Učební cíle
Uvědomění si osobních splecifik a snaha o jejch rozvoj a integritu.
Individuálně rozvíjet umělecké myšlení.
Osvojovat si a rozvíjet současný jazyk umění.
Prezentace svého díla /portfolio, webové stránky, eseje o svém díle/, uvědomění si sebe sama v uměleckém kontextu.
Podílet se na produkci výstav a organizaci jak školních, tak mimoškolních tvůrčích aktivit.
Absolovovat tuzemskou či zahraniční stáž za účelem ověření si dosažených kvalit v jiném prostředí.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Prerekvizity a korekvizity
- povinná prerekvizita
Oborový ateliér III - Malířství 2 - zimní
Základní literatura
Autorské monografie
VVP AVU (ed.), Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny, od 2007
JANOŠČÍK, Václav (ed), Objekt, Kvalitář s.r.o.2015 (CS)
ŠEVČÍK, Jiří, JEŘÁBKOVÁ, Edith (ed.), Mezi první a druhou moderností 1985-2012, 2011
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Seminář
Vyučující / Lektor
Osnova