Detail předmětu
Oborový ateliér III - Produktový design - letní
FaVU-B3PD-LAk. rok: 2021/2022
V souvislosti se speciálními kurzy technologie plastů a základy konstruování je kladen důraz na využití potenciálu výrobních technologií. Je preferována spolupráce s konkrétní firmou.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
15
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Propojení studia teoretických základů a praxe v ateliérové práci.
Prerekvizity
Osvojení teorie a praxe oboru.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Konzultace, přednášky.
Způsob a kritéria hodnocení
Ateliérová zkouška.
Osnovy výuky
Student řeší projekty zahrnující antropometrické, ergonomické aspekty navrhování. Bytový mobiliář nebo komplety předmětů s ohledem na stylovou jednotu, identitu celku.
Učební cíle
Osvojit si technologii studovaného oboru. Student se iniciativně podílí na vymezení zadání a měl by mít osvojenu metodu práce tak, aby samostatně v daném časovém limitu zvládl složitější projekt.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Účast ve výuce je povinná.
Prerekvizity a korekvizity
- povinná prerekvizita
Oborový ateliér III - Produktový design - zimní
Základní literatura
H. Gardiner, CH.Gere, ed.: Art Practice in a Digital Culture
http://opvk.ffa.vutbr.cz/texty/zakladni-informace-o-projektu.html
http://www.rapidtoday.com/design.html
Mackenzie, D.: Green Design. Design for the Environment
Pauly J. & Hulák J.: DESIGNPRO
Thackara,J. (ed): Design After Modernism
http://opvk.ffa.vutbr.cz/texty/zakladni-informace-o-projektu.html
http://www.rapidtoday.com/design.html
Mackenzie, D.: Green Design. Design for the Environment
Pauly J. & Hulák J.: DESIGNPRO
Thackara,J. (ed): Design After Modernism
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
39 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Přednášku vede vedoucí ateliéru podle potřeb aktuální výuky.
Seminář
156 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.