Detail předmětu
Oborový ateliér II - Intermédia - zimní
FaVU-B2IN-ZAk. rok: 2022/2023
Předmět se soustředí na individuální tvorbu studentů/studentek a na hledání kontextů vybraných témat v rámci umění i stavu současného světa. Ve společném čase mapujeme možnosti umělecké praxe, funkci umělkyně/umělce ve společnosti i sociální status umění, a to pomocí diskuzí i skrze vlastní uměleckou tvorbu. Studenti/studentky reflektují vlastní motivaci k tvorbě a zvolený rozsah používaných médií. Učí se spolupráci i kritické diskuzi o vlastní práci v širších souvislostech.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
V zimním semestru druhého ročníku bakalářského stupně pokračují studenti/studentky v rozvoji témat vlastní umělecké tvorby. Prohlubují schopnosti verbalizovat vlastní myšlenky a nápady v individuálních i kolektivních diskuzích. Získávají schopnost kriticky diskutovat o vlastní práci v širších souvislostech (uměleckých i mimouměleckých).
Prerekvizity
Studenti navazují na práci prvního ročníku. Reflektují současné kulturní dění, orientují se v dějinách umění. Jsou připraveni účastnit se společných aktivit a samostatně pracovat na vlastních projektech, které připravují ke konzultacím.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Aktivita na ateliérových schůzkách, samostatná práce v ateliéru, prezentace vlastní tvorby, přednášky, konzultace, debaty, exkurze, studium literatury.
Způsob a kritéria hodnocení
K udělení zápočtu je nutné pracovat na vlastním semestrálním projektu, který je průběžně konzultován (individuálně i skupinově) v průběhu semestru. Vývoj práce je dokumentován pomocí rozpracovaností, skic či rešerší. Povinný počet průběžných konzultací: 4. Povinná je 80% účast na ateliérových schůzkách.
Osnovy výuky
1. Studenti/ky přichází s vlastními náměty pro semestrální práci a v průběhu semestru konzultují její vývoj s ostatními studenty/kami, vedoucími ateliéru i externisty
2. Společná práce/diskuze nad zvoleným semestrálním tématem (téma je zvoleno skupinově na začátku semestru)
3. Závěrečná zkouška – obhajoba klauzurní práce
Samostatnou práci v ateliéru doplňují přednášky, návštěvy výstav a další kolektivní aktivity rozvíjející skupinové semestrální téma. Nedílnou součástí je i studium literatury a textů souvisejících s řešenými tématy.
Učební cíle
Osvojení si průběžné samostatné práce na vlastním projektu v prostředí ateliéru. Získání schopnosti vhodně zvolit médium v rámci intermediální tvorby. Kritická reflexe vlastní tvorby a schopnost verbalizovat vlastní koncepty. Orientace v současných tématech v kontextu současného umění i mimouměleckých oborů.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Odevzdání ateliérových prací, účast na ateliérových schůzkách a aktivitách, komunikace s vedoucími ateliéru.
Základní literatura
MARTIN, Agnes. Nezkalená mysl. Praha: Arbor vitae, 2000
Doporučená literatura
BOURRIAUD, N. Postprodukce. Praha: Tranzit, 2004
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Seminář
Vyučující / Lektor
Osnova