Detail předmětu
Alternativní sklářská výroba 2
FaVU-1ASklV2Ak. rok: 2022/2023
Kurz je vystavěn jako série workshopů s umělkyněmi a umělci, vybranými s ohledem na přesahy v jejich tvorbě s materiálem skla. Workshopy se budou odehrávat v dílnách vybraných umělkyň a umělců, případně ve sklárně v Karlově.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Absolvování předmětu by mělo poskytnout studujícím středně pokročilé znalosti v oblasti výroby skla a technologickou a zkušenostní bázi pro vlastní experimentování v oblasti alternativní produkce skla.
Prerekvizity
Absolvování předmětu Alternativní sklářská výroba 1 v zimním semestru.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Workshopy, konzultace autorské tvorby, řízené diskuze.
Způsob a kritéria hodnocení
Zápočet bude udělen za účast na workshopech a odevzdání návrhu, respektive hotového skleněného artefaktu využívajícího některého z postupů představených v semestru.
Osnovy výuky
Termíny workshopů budou upřesněny před začátkem semestru, prostřednictvím VUT zpráv. Seznam oslovených umělců a umělkyň:
Jakub Petr (absolvent ateliéru prof. Vladimíra Kopeckého a Ronyho Plesla na UMPRUM v Praze; umělec a pedagog, jehož tvorba zasahuje do popularizace vědy a nových médií, často obsahující sklo)
Miroslava Ptáčková (absolventka doktorského studia na UTB ve Zlíně v oboru Design skla; umělkyně zabývající se sklem jak ve vlastní tvorbě, tak i v kurátorské a publikační práci)
Irena Czepcová (umělkyně, designérka a pedagožka na UTB ve Zlíně, v ateliéru Design skla; spoluzakladatelka studia „penocze“)
Dagmar Petrovická (umělkyně, designérka a produkční; absolventka ateliéru skla doc. ak. mal. Ilji Bílka na UJEP; spoluzakladatelka „penozce“)
Petr Stanický (umělecký sklář a pedagog na UTB ve Zlíně, osobitá sklářská tvorba s mnoha zkušenostmi)
Johan Petrla a Tomáš Kučera (Johan Petrla je absolvent ČVUT, nyní provozuje vlastní huť s Tomášem Kučerou ve Světlé, zároveň jsou oba tito designéři / skláři aktuálně studenty ateliéru skla na UMPRUM v Praze).
Učební cíle
Cílem předmětu je rozšíření zkušenostní báze studujících s alternativními způsoby výroby / manipulace skla.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Výuka bude probíhat formou výjezdů do skláren/ateliéru umělců začleněných do programu. K udělení zápočtu je vyžadována účast na alespoň pěti workshopech.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program VUB bakalářský
obor VU-IDT , 1 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 2 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 3 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 4 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 1 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 2 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 3 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 4 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-VT , 1 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-VT , 2 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-VT , 3 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-VT , 4 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-D , 1 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-D , 2 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-D , 3 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-D , 4 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-VT , 1 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-VT , 2 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-VT , 3 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-VT , 4 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 1 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 2 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 3 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 4 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-D , 1 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-D , 2 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-D , 3 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-D , 4 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 1 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 2 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 3 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 4 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-D , 1 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-D , 2 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-D , 3 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-D , 4 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 1 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 2 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 3 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 4 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-VT , 1 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-VT , 2 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-VT , 3 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-VT , 4 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-VT , 1 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-VT , 2 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-VT , 3 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-VT , 4 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-VT , 1 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-VT , 2 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-VT , 3 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-VT , 4 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-VT , 1 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-VT , 2 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-VT , 3 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-VT , 4 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 1 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 2 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 3 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 4 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 1 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 2 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 3 ročník, letní semestr, volitelný
obor VU-IDT , 4 ročník, letní semestr, volitelný