Detail předmětu
Oborový ateliér I - Intermédia - zimní
FaVU-B1IN-ZAk. rok: 2023/2024
Předmět se soustředí na individuální tvorbu studentů/studentek a na hledání kontextů vybraných témat v rámci umění i stavu současného světa. Studenti/studentky se skrze kolektivní i individuální konzultace učí verbalizovat své nápady a myšlenky a ohledávají možnosti intermediální praxe. Hlavním cílem konzultací je nalezení námětu pro vlastní uměleckou tvorbu. Studenti/studentky budou seznámeni se strukturálním chodem uměleckých institucí (systému klauzur, možnosti sebeprezentace, tvorba portfolia, vstupu na umělecký trh, atd.) a nahlédnou do spektra uměleckých a intedmediálních přístupů. Vyžadována je práce ve školních dílnách, které studentům/studentkám nabídnou novou zkušenost se zvolenými materiály.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Studenti navazují na náměty prezentované v portfoliu během přijímacího řízení. Reflektují současné kulturní dění, orientují se v dějinách umění. Jsou připraveni účastnit se společných aktivit a samostatně pracovat na vlastních projektech, které připravují ke konzultacím.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
K udělení zápočtu je nutné pracovat na vlastním semestrálním projektu, který jsou průběžně konzultován (individuálně i skupinově) v průběhu semestru. Vývoj práce je dokumentován pomocí rozpracovaností, skic či rešerší. Povinný počet průběžných konzultací: 4. Povinná je 80% účast na ateliérových schůzkách.
Odevzdání ateliérových prací, účast na ateliérových schůzkách a aktivitách, komunikace s vedoucími ateliéru.
Učební cíle
Osvojení si průběžné samostatné práce na vlastním projektu v prostředí ateliéru. Získání schopnosti vhodně zvolit médium v rámci intermedilní tvorby. Kritická reflexe vlastní tvorby a schopnost verbalizovat vlastní koncepty. Orientace v současných tématech v kontextu současného umění i mimouměleckých oborů.
V zimním semestru prvního ročníku bakalářského stupně se studenti naučí hledat témata pro vlastní uměleckou tvorbu a verbalizovat vlastní myšlenky a nápady v individuálních i kolektivních diskuzích. Během semestru by si měli/y osvojit i práci s materiálem v libovolné školní dílně a práci prezentovat na ateliérových schůzkách.
Základní literatura
KNÍŽÁK, Milan. Jeden z možných postojů jak být s uměním, Votobia 1998
MARTIN, Agnes. Nezkalená mysl. Praha: Arbor vitae, 2000
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Studenti/ky přichází s vlastními náměty pro semestrální práci a v průběhu semestru konzultují její vývoj s ostatními studenty/kami, vedoucími ateliéru i externisty
2. Společná práce/diskuze nad zvoleným semestrálním tématem (téma je zvoleno skupinově na začátku semestru)
3. Závěrečná zkouška – obhajoba klauzurní práce
Samostatnou práci v ateliéru doplňují přednášky, návštěvy výstav a další kolektivní aktivity rozvíjející skupinové semestrální téma. Nedílnou součástí je i studium literatury a textů souvisejících s řešenými tématy.
Seminář
Vyučující / Lektor
Osnova