Detail předmětu
Oborový ateliér I - Tělový design - letní
FaVU-B1TD-LAk. rok: 2023/2024
Výuka má dvě hlavní větve - společné projekty a individuální projekty.
Téma společného projektu bude definováno na začátku semestru.
Úkol pro 2. semestr v rámci společného úkolu: osvojení si nové zkušenosti týmové kreativní práce
Úkol pro 2. semestr volné tvorby:
Doporučené téma: Fyzické tělo - jeho stavba a vlastnosti
Doporučená technika: materiální výtvarný objekt
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
15
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Úspěšná adaptace na způsob vysokoškolské ateliérové výuky.
Schopnost samostatné práce.
Schopnost komunikace ve vizuální a slovní formě.
Schopnost samostatné práce.
Schopnost komunikace ve vizuální a slovní formě.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Splněním aktivní účasti v nejméně jednom společném projektu, odevzdáním fotodokumentace a při minimálně 70% účasti na konzultacích studentka/student získá zápočet z předmětu.
Při nesplnění jedné z těchto složek má studentka/student šanci situaci napravit splněním individuálního úkolu.
Individuální projekt vyvrcholí v klauzurní práci, kterou hodnotí klauzurní komise.
Povinná přítomnost v konzultačních hodinách 70%.
Povinná účast nejméně v jednom společném projektu za semestr.
Odevzdaná fotodokumentace společného projektu i individuální práce.
Při nesplnění jedné z těchto složek má studentka/student šanci situaci napravit splněním individuálního úkolu.
Individuální projekt vyvrcholí v klauzurní práci, kterou hodnotí klauzurní komise.
Povinná přítomnost v konzultačních hodinách 70%.
Povinná účast nejméně v jednom společném projektu za semestr.
Odevzdaná fotodokumentace společného projektu i individuální práce.
Učební cíle
Pochopení významu a širokých možností konceptu pro tělové umění.
Propojení konceptu s reálným materiálem.
Duální přístup k tělu umělce - jako k tělu tvořícímu a jako k tělu - objektu.
Aspekty dokumentace uměleckého díla.
Studentka/student se již orientuje v systému práce ateliéru i v systému chodu školy
Studentka/student pochopí vztah mezi konceptem a jeho převodem do materiálu.
Studentka/student si osvojí základy práce s vybraným materiálem - zorientuje se v systému dílenské pomoci v rámci školy i mimo ni.
Studentka/student si začne všímat významu instalace pro dokreslení významu artefaktu.
Studentka/student si osvojí praxi dokumentace výsledného díla.
Studentka/student pokračuje ve zdokonalování práce s myšlenkou a jejím sdělením verbální i neverbální formou.
Studentka/student nalezne své místo v kolektivu a objeví své schopnosti jako specifický přínos k týmové práci.
Propojení konceptu s reálným materiálem.
Duální přístup k tělu umělce - jako k tělu tvořícímu a jako k tělu - objektu.
Aspekty dokumentace uměleckého díla.
Studentka/student se již orientuje v systému práce ateliéru i v systému chodu školy
Studentka/student pochopí vztah mezi konceptem a jeho převodem do materiálu.
Studentka/student si osvojí základy práce s vybraným materiálem - zorientuje se v systému dílenské pomoci v rámci školy i mimo ni.
Studentka/student si začne všímat významu instalace pro dokreslení významu artefaktu.
Studentka/student si osvojí praxi dokumentace výsledného díla.
Studentka/student pokračuje ve zdokonalování práce s myšlenkou a jejím sdělením verbální i neverbální formou.
Studentka/student nalezne své místo v kolektivu a objeví své schopnosti jako specifický přínos k týmové práci.
Prerekvizity a korekvizity
- povinná prerekvizita
Oborový ateliér I - Tělový design - zimní
Základní literatura
Annik de Souzenelle:"Symbolismus lidského těla", unitaria 1994
REZEK, Petr. Tělo, věc a skutečnost v současném umění (CS)
Robert Murphy, Umlčené tělo (CS)
REZEK, Petr. Tělo, věc a skutečnost v současném umění (CS)
Robert Murphy, Umlčené tělo (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
39 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
1. - 2. týden výuky - prezentace prací a zkušeností z období mezi semestry, vytýčení společného úkolu, určení postupu jeho řešení, zajištění teoretických podkladů a literatury a doprovodných akcí k němu.
3. - 5. týden výuky - obvykle práce na společném projektu
6. týden výuky - dokončení společného projektu a feedback
7. - 13. týden výuky - práce na individuálních projektech
11. týden - plenér, výjezd
13. týden - konzultace s hostkou/hostem.
Časový plán může variovat podle podmínek společného projektu.
3. - 5. týden výuky - obvykle práce na společném projektu
6. týden výuky - dokončení společného projektu a feedback
7. - 13. týden výuky - práce na individuálních projektech
11. týden - plenér, výjezd
13. týden - konzultace s hostkou/hostem.
Časový plán může variovat podle podmínek společného projektu.
Seminář
156 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.