Detail předmětu
Oborový ateliér I - Tělový design - zimní
FaVU-B1TD-ZAk. rok: 2023/2024
Výuka má dvě hlavní větve - společné projekty a individuální projekty.
Téma společného projektu bude definováno na začátku semestru.
Úkol pro 1. semestr v rámci společného úkolu: osvojení si nové zkušenosti týmové kreativní práce
Úkol pro 1. semestr volné tvorby:
Doporučené téma: Autoportrét z hlediska sociálních determinantů
Doporučená technika: fotografie
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
15
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
umělecké, rozumové a teoretické schopnosti, prokázané při přijímací zkoušce.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Splněním aktivní účasti v nejméně jednom společném projektu, odevzdáním fotodokumentace a při minimálně 70% účasti na konzultacích studentka/student získá zápočet z předmětu.
Při nesplnění jedné z těchto složek má studentka/student šanci situaci napravit splněním individuálního úkolu.
Individuální projekt vyvrcholí v klauzurní práci, kterou hodnotí klauzurní komise.
Povinná přítomnost v konzultačních hodinách 70%.
Povinná účast nejméně v jednom společném projektu za semestr.
Odevzdaná fotodokumentace společného projektu i individuální práce.
Při nesplnění jedné z těchto složek má studentka/student šanci situaci napravit splněním individuálního úkolu.
Individuální projekt vyvrcholí v klauzurní práci, kterou hodnotí klauzurní komise.
Povinná přítomnost v konzultačních hodinách 70%.
Povinná účast nejméně v jednom společném projektu za semestr.
Odevzdaná fotodokumentace společného projektu i individuální práce.
Učební cíle
Úvod do studia v ateliéru. hledání možností komunikace s pedagogem a skupinou. Seznámení s možnostmi forem a přístupů k řešení danných nebo osobních témat při společných konzultacích v atelieru.
Seznámení se s konceptuálním přístupem k umělecké tvorbě.
Studentka/student se mentálně adaptuje na vysokoškolský typ učení, konkrétně na uměleckou ateliérovou tvorbu.
Studentka/student si osvojí základní mechanismy, vhodné pro konceptuální tvorbu - možnosti hledání námětů, význam skicování, význam vyhledávání zdrojů, význam konzultací.
Studentka/student se naučí artikulovat své myšlenky slovně i kresebně.
Studentka/student se naučí základním principům konzultací - posouvání a otáčení myšlenek pomocí komunikace s vedoucím kurzu i s kolegy.
Studentka/student se seznámí s kolektivem a zapojí se do kolektivního projektu dle svých možností. V 1. semestru se může jednat o aktivní výpomoc spojenou s učením se od zkušenějších.
Seznámení se s konceptuálním přístupem k umělecké tvorbě.
Studentka/student se mentálně adaptuje na vysokoškolský typ učení, konkrétně na uměleckou ateliérovou tvorbu.
Studentka/student si osvojí základní mechanismy, vhodné pro konceptuální tvorbu - možnosti hledání námětů, význam skicování, význam vyhledávání zdrojů, význam konzultací.
Studentka/student se naučí artikulovat své myšlenky slovně i kresebně.
Studentka/student se naučí základním principům konzultací - posouvání a otáčení myšlenek pomocí komunikace s vedoucím kurzu i s kolegy.
Studentka/student se seznámí s kolektivem a zapojí se do kolektivního projektu dle svých možností. V 1. semestru se může jednat o aktivní výpomoc spojenou s učením se od zkušenějších.
Základní literatura
John Berger, Způsoby vidění (CS)
Roland Barthes, Světlá komora (CS)
Susan Sontag, O fotografii (CS)
Roland Barthes, Světlá komora (CS)
Susan Sontag, O fotografii (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
39 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
1. - 2. týden výuky - prezentace prací a zkušeností z období mezi semestry, vytýčení společného úkolu, určení postupu jeho řešení, zajištění teoretických podkladů a literatury a doprovodných akcí k němu.
3. - 5. týden výuky - obvykle práce na společném projektu
6. týden výuky - dokončení společného projektu a feedback
7. - 13. týden výuky - práce na individuálních projektech
11. týden - plenér, výjezd
13. týden - konzultace s hostkou/hostem.
Časový plán může variovat podle podmínek společného projektu.
3. - 5. týden výuky - obvykle práce na společném projektu
6. týden výuky - dokončení společného projektu a feedback
7. - 13. týden výuky - práce na individuálních projektech
11. týden - plenér, výjezd
13. týden - konzultace s hostkou/hostem.
Časový plán může variovat podle podmínek společného projektu.
Seminář
156 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.