Detail předmětu
Oborový ateliér II - Malířství 2 - zimní
FaVU-B2M2-ZAk. rok: 2023/2024
Přímé zapojení se do problematiky současného umění.
Rozvoj a ohledávání vlasních schopností a možností.
Ohledávání různých mediálních zobrazovacých možností.
Rozvíjení intelektuálních schopností.
Prezentace uměleckého díla /portfolio, webové stránky, eseje o svém díle/
Uvědomění si sebe sama v uměleckém kontextu.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
15
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Splněné teoretické předměty.
Účast na ateliérových schůzkách.
Absolutorium prvních dvou semestrů.
Rozvíjející se osobnostní a umělecký potenciál.
Účast na ateliérových schůzkách.
Absolutorium prvních dvou semestrů.
Rozvíjející se osobnostní a umělecký potenciál.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Požadavky k udělení zápočtů: množství a kvalita práce a úroveň interakce s učitelem, snaha a píle.
Účast ve výuce je povinná.
Účast ve výuce je povinná.
Učební cíle
Rozvoj kresby, malby i dalších možných vyjadřovacích prostředků
Rozvoj svých osobnostních a uměleckých specifik.
Formou intenzivní ateliérové komunikace Individuálně rozvíjet umělecké myšlení.
Je bezpodmínečně nutné snažit se studenta dovést k jádru sebe sama; ke zdroji individuálních principů a škále vyjadřovacích prostředků.
Na základě experimentů s médii si osvojovat současný jazyk umění.
Prezentace svého díla /portfolio, webové stránky, eseje o svém díle/, uvědomění si sebe sama v uměleckém kontextu.
Malba, kresba, výtvarné umění.
Rozvoj svých osobnostních a uměleckých specifik.
Formou intenzivní ateliérové komunikace Individuálně rozvíjet umělecké myšlení.
Je bezpodmínečně nutné snažit se studenta dovést k jádru sebe sama; ke zdroji individuálních principů a škále vyjadřovacích prostředků.
Na základě experimentů s médii si osvojovat současný jazyk umění.
Prezentace svého díla /portfolio, webové stránky, eseje o svém díle/, uvědomění si sebe sama v uměleckém kontextu.
Malba, kresba, výtvarné umění.
Základní literatura
ADAM, Richard (ed.), Česká malba 1985-2005, 2006
POSPISZYL, Tomáš, Srovnávací studie,Fra,2005 (CS)
Thelma Golden, Lynn M.Herbert, Robert Storr, Katy Siegel, art:21, Harry N.Abrams, inc., New York 2001
VVP AVU (ed.), Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny, od 2007
POSPISZYL, Tomáš, Srovnávací studie,Fra,2005 (CS)
Thelma Golden, Lynn M.Herbert, Robert Storr, Katy Siegel, art:21, Harry N.Abrams, inc., New York 2001
VVP AVU (ed.), Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny, od 2007
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
39 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Rozvoj dovedností ve zvoleném médiu.
Rozvoj osobnosti.
Studium současného umění v oboru.
Pravidelné konzultace kontinuálních výkonů.
Vypacování textové správy ke klauzurní práci s důrazem na sebereflexi.
Exkurze výstav a jejich rozbor.
Rozvíjení intelektuálních schopností.
Prezentace uměleckého díla /portfolio, webové stránky/
Uvědomění si sebe sama v uměleckém kontextu.
Rozvoj osobnosti.
Studium současného umění v oboru.
Pravidelné konzultace kontinuálních výkonů.
Vypacování textové správy ke klauzurní práci s důrazem na sebereflexi.
Exkurze výstav a jejich rozbor.
Rozvíjení intelektuálních schopností.
Prezentace uměleckého díla /portfolio, webové stránky/
Uvědomění si sebe sama v uměleckém kontextu.
Seminář
156 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.