Detail předmětu
Oborový ateliér II - Tělový design - letní
FaVU-B2TD-LAk. rok: 2023/2024
Výuka má dvě hlavní větve - společné projekty a individuální projekty.
Téma společného projektu bude definováno na začátku semestru.
Úkol pro 4. semestr v rámci společného úkolu: poučená činnost v rámci kolektivu, schopnost koordinace
Úkol pro 4. semestr volné tvorby:
Doporučené téma: Společnost, hranice mezi společenskými vědami a uměním
Doporučená technika: participatorní projekt
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
15
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Obeznámenost s principy a chodem ateliéru.
Schopnost samostatné tvorby.
Schopnost verbální a vizuální komunikace.
Základy práce s počítačovými programy pro editaci fotografií a videa.
Schopnost samostatné tvorby.
Schopnost verbální a vizuální komunikace.
Základy práce s počítačovými programy pro editaci fotografií a videa.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Splněním aktivní účasti v nejméně jednom společném projektu, odevzdáním fotodokumentace a při minimálně 70% účasti na konzultacích student získá zápočet z předmětu.
Při nesplnění jedné z těchto složek má student šanci situaci napravit splněním individuálního úkolu.
Individuální projekt vyvrcholí v klauzurní práci, kterou hodnotí klauzurní komise.
Povinná přítomnost v konzultačních hodinách 70%.
Povinná účast nejméně v jednom společném projektu za semestr.
Odevzdaná fotodokumentace společného projektu i individuální práce.
Při nesplnění jedné z těchto složek má student šanci situaci napravit splněním individuálního úkolu.
Individuální projekt vyvrcholí v klauzurní práci, kterou hodnotí klauzurní komise.
Povinná přítomnost v konzultačních hodinách 70%.
Povinná účast nejméně v jednom společném projektu za semestr.
Odevzdaná fotodokumentace společného projektu i individuální práce.
Učební cíle
Hledání individuálního výrazu v tvorbě.
Osvojení si nových "nemateriálních" forem umění a forem inspirovaných humanitními vědami.
Důkladná práce s dokumentací díla jako součásti díla.
Studentka/student již dokáže definovat vlastní zájem v rámci doporučené oblasti.
Studentka/student se seznámí s přesahy mezi uměním a obory humanitních věd.
Studentka/student se seznámí s inspirativními technikami výzkumné praxe humanitních věd.
Studentka/student se seznámí s problematiou participatorních projektů, včetně jejich historické i etické stránky.
Studentka/student bude schopna/schopen provádět dokumentaci své práce za využití své znalosti práce s fotografií a videem.
Studentka/student bude aktivním a sebevědomým členem tvůrčího kolektivu ateliéru.
Osvojení si nových "nemateriálních" forem umění a forem inspirovaných humanitními vědami.
Důkladná práce s dokumentací díla jako součásti díla.
Studentka/student již dokáže definovat vlastní zájem v rámci doporučené oblasti.
Studentka/student se seznámí s přesahy mezi uměním a obory humanitních věd.
Studentka/student se seznámí s inspirativními technikami výzkumné praxe humanitních věd.
Studentka/student se seznámí s problematiou participatorních projektů, včetně jejich historické i etické stránky.
Studentka/student bude schopna/schopen provádět dokumentaci své práce za využití své znalosti práce s fotografií a videem.
Studentka/student bude aktivním a sebevědomým členem tvůrčího kolektivu ateliéru.
Prerekvizity a korekvizity
- povinná prerekvizita
Oborový ateliér II - Tělový design - zimní
Základní literatura
MARCUS, Greil,Stopy rtěnky (CS)
Mirzoeff Nicholas, Úvod do vizuální kultury (CS)
Naomi Wolf, Mýtus krásy (CS)
Zygmunt Bauman, Úvahy o postmoderní době (CS)
Mirzoeff Nicholas, Úvod do vizuální kultury (CS)
Naomi Wolf, Mýtus krásy (CS)
Zygmunt Bauman, Úvahy o postmoderní době (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
39 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
1. - 2. týden výuky - prezentace prací a zkušeností z období mezi semestry, vytýčení společného úkolu, určení postupu jeho řešení, zajištění teoretických podkladů a literatury a doprovodných akcí k němu.
3. - 5. týden výuky - obvykle práce na společném projektu
6. týden výuky - dokončení společného projektu a feedback
7. - 13. týden výuky - práce na individuálních projektech
11. týden - plenér, výjezd
13. týden - konzultace s hostkou/hostem.
Časový plán může variovat podle podmínek společného projektu.
3. - 5. týden výuky - obvykle práce na společném projektu
6. týden výuky - dokončení společného projektu a feedback
7. - 13. týden výuky - práce na individuálních projektech
11. týden - plenér, výjezd
13. týden - konzultace s hostkou/hostem.
Časový plán může variovat podle podmínek společného projektu.
Seminář
156 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.