Detail předmětu
Oborový ateliér III - Tělový design - letní
FaVU-B3TD-LAk. rok: 2023/2024
Výuka má dvě hlavní větve - společné projekty a individuální projekty.
Téma společného projektu bude definováno na začátku semestru.
Úkol pro 6. semestr v rámci společného úkolu: vedení společných projektu, brainstreamová forma nalézání nápadů
Úkol pro 6. semestr volné tvorby:
Doporučené téma: tělo a smysly - fenomenologický pohled
Doporučená technika: performance
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
15
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Obeznámenost s principy a chodem ateliéru.
Schopnost samostatné tvorby.
Schopnost verbální a vizuální komunikace.
Základy práce s počítačovými programy pro editaci fotografií a videa.
Přehled o základním možnostech dokumentování časově determinované akce.
Základní schopnost produkčně naplánovat umělecký projekt.
Schopnost samostatné tvorby.
Schopnost verbální a vizuální komunikace.
Základy práce s počítačovými programy pro editaci fotografií a videa.
Přehled o základním možnostech dokumentování časově determinované akce.
Základní schopnost produkčně naplánovat umělecký projekt.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Splněním aktivní účasti v nejméně jednom společném projektu, odevzdáním fotodokumentace a při minimálně 70% účasti na konzultacích student získá zápočet z předmětu.
Při nesplnění jedné z těchto složek má student šanci situaci napravit splněním individuálního úkolu.
Individuální projekt vyvrcholí v klauzurní práci, kterou hodnotí klauzurní komise.
Povinná přítomnost v konzultačních hodinách 70%.
Povinná účast nejméně v jednom společném projektu za semestr.
Odevzdaná fotodokumentace společného projektu i individuální práce.
Při nesplnění jedné z těchto složek má student šanci situaci napravit splněním individuálního úkolu.
Individuální projekt vyvrcholí v klauzurní práci, kterou hodnotí klauzurní komise.
Povinná přítomnost v konzultačních hodinách 70%.
Povinná účast nejméně v jednom společném projektu za semestr.
Odevzdaná fotodokumentace společného projektu i individuální práce.
Učební cíle
Pochopení smyslu kontextualizace vlastní tvorby.
Práce s odborným textem v rámci tvorby.
Doporučení pro realizace prvních výstav mimo rámec školy.
Posun do čela týmové práce v ateliéru.
Osvojení si základů technické a organizační stránky produkce uměleckých děl.
Pokus o práci s bezprostředností vlastního těla v rámci performance.
Studentka/student dokáže nalézt souvislost mezi vlastní tvorbou a odborným textem k vybranému okruhu.
Studentka/student se seznámí s filosofickým směrem fenomenologie a jeho vztahem k tělovému desingu.
Studentka/student se seznámí s fenoménem performance.
Studentka/ student se seznámí s úskalími a strategiemi pro záznam dočasných výtvarných forem.
Studentka/student si skrze vedoucí roli v tvorbě a organizování společných projektů osvojí zkušenost s tříbením myšlenek v týmovém brain streamingu.
V této roli se také začne zabývat organizační a produkční stránkou tvorby uměleckých děl a vystavování.
Práce s odborným textem v rámci tvorby.
Doporučení pro realizace prvních výstav mimo rámec školy.
Posun do čela týmové práce v ateliéru.
Osvojení si základů technické a organizační stránky produkce uměleckých děl.
Pokus o práci s bezprostředností vlastního těla v rámci performance.
Studentka/student dokáže nalézt souvislost mezi vlastní tvorbou a odborným textem k vybranému okruhu.
Studentka/student se seznámí s filosofickým směrem fenomenologie a jeho vztahem k tělovému desingu.
Studentka/student se seznámí s fenoménem performance.
Studentka/ student se seznámí s úskalími a strategiemi pro záznam dočasných výtvarných forem.
Studentka/student si skrze vedoucí roli v tvorbě a organizování společných projektů osvojí zkušenost s tříbením myšlenek v týmovém brain streamingu.
V této roli se také začne zabývat organizační a produkční stránkou tvorby uměleckých děl a vystavování.
Prerekvizity a korekvizity
- povinná prerekvizita
Oborový ateliér III - Tělový design - zimní
Základní literatura
Michel Foucault, Dějiny sexuality (CS)
Morganová Pavlína, Akční umění (CS)
Pallasmaa, Juhani, Oči kůže (CS)
Soukup Martin ed., Tělo: čichat, česat, hmatat (CS)
Soukup Martin ed., Tělo 2.0 (CS)
Urban Petr, ed. Fenomenologie tělesnosti (CS)
Morganová Pavlína, Akční umění (CS)
Pallasmaa, Juhani, Oči kůže (CS)
Soukup Martin ed., Tělo: čichat, česat, hmatat (CS)
Soukup Martin ed., Tělo 2.0 (CS)
Urban Petr, ed. Fenomenologie tělesnosti (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
39 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
1. - 2. týden výuky - prezentace prací a zkušeností z období mezi semestry, vytýčení společného úkolu, určení postupu jeho řešení, zajištění teoretických podkladů a literatury a doprovodných akcí k němu.
3. - 5. týden výuky - obvykle práce na společném projektu
6. týden výuky - dokončení společného projektu a feedback
7. - 13. týden výuky - práce na individuálních projektech
11. týden - plenér, výjezd
13. týden - konzultace s hostkou/hostem.
Časový plán může variovat podle podmínek společného projektu.
3. - 5. týden výuky - obvykle práce na společném projektu
6. týden výuky - dokončení společného projektu a feedback
7. - 13. týden výuky - práce na individuálních projektech
11. týden - plenér, výjezd
13. týden - konzultace s hostkou/hostem.
Časový plán může variovat podle podmínek společného projektu.
Seminář
156 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.