Detail předmětu
Oborový ateliér IV - Malířství 1 - letní
FaVU-B4M1-LAk. rok: 2023/2024
Studenti se soustřeďují na vykonání praktické části bakalářské zkoušky, vyhledávají pro sebe nejvhodnější téma a realizační formu s předpokladem veřejné prezentace.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
15
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Schopnost najít a realizovat pro bakalářskou zkoušku vhodné téma.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Státní bakalářská zkouška.
Účast ve výuce je povinná.
Účast ve výuce je povinná.
Učební cíle
Naučit se využívat vlastní umělecký potenciál.
Rozvíjení individuálních schopností, používání jazyka malby a kresby, průzkum dalších technik a postupů a jejich případná tematizace - specifikace a realizace indiv. záměrů.
Studenti realizují bakalářskou práci, jsou schopni práci slovně obhájit a nainstalovat v kontextu absolventské výstavy.
Rozvíjení individuálních schopností, používání jazyka malby a kresby, průzkum dalších technik a postupů a jejich případná tematizace - specifikace a realizace indiv. záměrů.
Studenti realizují bakalářskou práci, jsou schopni práci slovně obhájit a nainstalovat v kontextu absolventské výstavy.
Prerekvizity a korekvizity
- povinná prerekvizita
Oborový ateliér IV - Malířství 1 - zimní
Základní literatura
Gordon Graham: Filozofe umění, Barrister/Principal 2004
Hans Werner Holzworth:Art Now, vol. III., Taschen 2008
Tony Godfrey:Painting today, Phaidon 2009
Hans Werner Holzworth:Art Now, vol. III., Taschen 2008
Tony Godfrey:Painting today, Phaidon 2009
Doporučená literatura
Hal Foster:The Return of the Real,MIT Press 1996
Miroslav Vojěchovský, Jaroslav Vostrý:Obraz a příběh, Kant 2009
Vilím Flusser:Do universa technických obrazů,Praha 2001
Miroslav Vojěchovský, Jaroslav Vostrý:Obraz a příběh, Kant 2009
Vilím Flusser:Do universa technických obrazů,Praha 2001
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Seminář
195 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Podstatnou součástí práce by měla být každodenní, zejména kresebná reflexe nejrůznějších vizuálních i mentálních podnětů - "každodennost" potkávání se s věcmi, situacemi, ale i společenskými tenzemi - kresba jako záznam i odhalení esence nějakého fenoménu (nebo výtvarného principu - kompozice...).