Detail předmětu
Oborový ateliér navazující I - Malířství 2 - zimní
FaVU-M1M2-ZAk. rok: 2023/2024
Další upevňpování svých výtvarných názorů a integrity osobnosti.
Usilovná soustředěná práce směřující k účasti na skupinových výstavách.
Pokračování v hlubokém ponoru do problematiky vytýčeného média.
Kritické myšlení a samosttatný přístup k umělecké činnosti a prxi v uměleckém provozu.
Platforma pravidelných ateliérových schůzek na kterých studenti i hosté ukazují a konzultují věci, zde se konají besedy, studenti zde mohou pracovat, jsou nuceni v kruhu kolektivu verbálně formulovat svá východiska a teze vetknuté do zvolené formy. Pravidelná účast na ateliérových schůzkách, na kterých se student seznamuje s pracemi a ideami spolužáků je tou nejzdravější půdou pro vytváření sebevědomých generačních názorů. Prezentace svého názoru ve větším společenství ateliérového kruhu je důležitou součástí výuky
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Účast na ateliérových schůzkách.
Efektivně se ozvíjející osobnostní a umělecký potenciál.
Odborná orientace v současné problematice zvoleného média.
Schopnost samostatného rozvoje a studia.
Domácí či zahraniční stáž.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Pravidelná konzultace je povinná.
Učební cíle
První ročník magisterského studia je logické pokračování v činnosti předcházejícho studia.
Individuální rozvoj, včetně rozvoje technických dovedností.
Schopnost amostatně realizovat úkoly, vycházející z tvůrčí přirozenosti studenta.
Seznámení se s byrokratickým systémem (grantová, daňová a finanční politika). Tato schopnost napomůže emancipaci umělce.
Vysoká míra odbornosti.
Schopnost komunikovat své umělecké postoje.
Účast na uměleckém provozu mimo školu.
Zahraniční stáž.
Tvůrčí přístup k technologiím svého oboru i jeho uměleckému kontextu.
Základní literatura
VVP AVU (ed.), Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny, od 2007 (CS)
ŽIŽEK, Slavoj, Mluvil tu někdo o totalitarismu?, 2003
IRWIN (ed.), East Art Map, 2006
JANOŠČIK,Václav,(ed.)Objekt,Praha,Kvalitář
Uta Groesnick, Burkhard Riemschneider, Art Now, 2002
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Kontinuální rozvoj dovedností ve zvoleném médiu.
Rozvoj osobnosti a intelektuálních schopností.
Studium současného umění v oboru.
Pravidelná účast na ateliérových konzultacích.
Exkurze výstav a jejich rozbor.
Uvědomění si sebe sama v uměleckém kontextu
Podíl na produkci výstav a organizaci jak školních, tak mimoškolních tvůrčích aktivit.
Absolutorium zahraniční stáže za účelem ověření si dosažených kvalit v jiném prostředí.
Samostatná soustředěná umělecká činnost.
Seminář
Vyučující / Lektor
Osnova