Detail předmětu
Oborový ateliér navazující I - Produktový design - zimní
FaVU-M1PD-ZAk. rok: 2023/2024
Jsou řešeny dva až tři projekty podle jejich rozsahu a náročnosti.Student si volí téma sám. Tento ročník je poslední příležitostí k ověření způsobilosti k týmové práci na společném projektu dvou až tříčlenného týmu.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
18
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Schopnost stanovit a obhájit osobní magisterský program.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Ateliérová zkouška.
Pravidelná konzultace je povinná.
Pravidelná konzultace je povinná.
Učební cíle
Úloha pedagoga se přesouvá do oponentní pozice a je kladen důraz na širší celospolečenské souvislosti designerské tvorby.Samostatně realizovat úkoly, vycházející z tvůrčí přirozenosti studenta.
Tvůrčí přístup k technologiím svého oboru i jeho uměleckému kontextu.
Tvůrčí přístup k technologiím svého oboru i jeho uměleckému kontextu.
Základní literatura
D.A. Norman: Design pro každý den
H. Gardiner, CH.Gere, ed.: Art Practice in a Digital Culture
http://opvk.ffa.vutbr.cz/texty/zakladni-informace-o-projektu.html
http://www.rapidtoday.com/design.html
Mackenzie, D.: Green Design. Design for the Environment
H. Gardiner, CH.Gere, ed.: Art Practice in a Digital Culture
http://opvk.ffa.vutbr.cz/texty/zakladni-informace-o-projektu.html
http://www.rapidtoday.com/design.html
Mackenzie, D.: Green Design. Design for the Environment
Doporučená literatura
Fiell, Charlotte and Peter (ed.): Designing the 21st Century
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
39 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Student si volí téma a zadání vymezuje sám. Tato fáze je také zahrnuta do hodnocení. Úloha pedagoga se přesouvá do oponentní polohy a ve větší míře je kladen důraz na širší souvislosti tvorby, což je podloženo skladbou kurzů v teoretické výuce. Pátý ročník je poslední příležitostí k ověření způsobilosti k týmové práci na společném projektu.
Seminář
195 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.