Detail předmětu
Diplomový seminář 2
FaVU-2DIPLS2Ak. rok: 2024/2025
Diplomový seminář je v zimním semestru 2. ročníku navazujícího magisterského studia vedle Ateliéru navazujícího druhým základním tvůrčím předmětem ve studijním programu. Poskytuje studujícím podporu a vedení v procesu realizace Diplomové práce. Studující pokračují v její fyzické realizaci podle zadání. V průběhu semestru upravují dílčí aspekty formálního řešení, odstraňují slepé uličky a upřesňují technické parametry (ve spolupráci s kabinety). Celý průběh realizace Diplomové práce je systematicky ověřován prostřednictvím intenzivních konzultací s vedoucí*m. V rámci Veřejné prezentace semestrální práce na konci zimního semestru dostávají studující kolektivní zpětnou vazbu na rozpracovanou podobu Diplomového projektu.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Konzultace v ateliéru na FaVU, případně jinde na základě individuální domluvy mezi studentkou*em a vyučující*m. Konzultace probíhají jednou týdně, studující musí povinně absolvovat minimálně 75 % z celkového penza 13 konzultací za semestr. Při nenaplnění dostatečného počtu osobních konzultací je po domluvě s vyučující*m možné jejich nahrazení distanční formou.
Učební cíle
Diplomová práce je ve stádiu rozpracovanosti. Studující se připravují na její dokončení v následujícím semestru.
Základní literatura
Hal FOSTER – Rosalind KRAUSSOVÁ – Yve-Alain BOIS – Benjamin H. D. BUCHLOH, Umění po roce 1900. Modernismus, antimodernismus, postmodernismus, Praha: Slovart 2007
Helena BENDOVÁ – Matěj STRNAD (eds.), Společenské vědy a audiovize, Praha: NAMU 2014.
Patricia LEAVY (ed.), Handbook of Arts-Based Research, New York: Guilford Press 2019
Doporučená literatura
Carola DERTNIG – Felicitas THUN-HOHENSTEIN (eds.), Performing the Sentence. Research and Teaching in Performative Fine Arts, Berlín: Sternberg 2014
Carola DERTNIG et al., Troubling Research. Performing Knowledge in the Arts, Berlín: Sternberg 2014
Florian MALZACHER – Pelin TAN – Ahmet Ögüt (eds.), The Silent University. Towards a Transversal Pedagogy, Berlín: Sternberg 2016
Haraway, Donna. 1988. “Situated Knowledges: The Science Question in Feminism and the Privilege of Partial Perspective.” Feminist Studies 14(3): 575–599.
Institut úzkosti. 2021. Kvíření jazyka českého: O užívání genderově inkluzivního jazyka v institucích a organizacích. http://www.institutuzkosti.cz/events/kvireni-jazyka-ceskeho-videozaznam-online-diskuse?src=cz
James ELKINS (ed.), Artists with PhDs. On the New Doctoral Degree in Studio Art, Washington, DC: New Academia 2014
Jan SVENUNGSSON, Umelec a písanie, Bratislava: Slovart – VŠVU 2013
Jeroen LUTTERS – Mike BAL (eds.), Visual Thinking with Mieke Bal, Amsterdam: Valiz 2018
Julian KLEIN, What Is Artistic Research?, JAR — Journal for Artistic Research, April 23. https://www.jar-online.net/what-artistic-research
Lykke, Nina, ed. 2014. Writing Academic Texts Differently. New York: Routledge.
Miriam BARRY, Steps to Academic Writing, Cambridge – New York: Cambridge University Press, 2011.
Nina LYKKE (ed.), Writing Academic Texts Differently. Intersectional Feminist Methodologies and the Playful Art of Writing, New York: Routledge 2014.
Pascal GIELEN – Paul DE BRUYNE (eds.), Teaching Art in the Neoliberal Realm, Amsterdam: Valiz 2012
Paulo FREIRE, Pedagogika utlačovaných, Praha: Neklid 2022
Renate LORENZ (ed.), Not Now! Now! Chronopolitics, Art & Research, Berlín: Sternberg 2014
Sam THORNE (ed.), School. A Recent History of Self-Organized Art Education, Berlín: Sternberg 2017
Schimel, Joshua. 2012. Writing Science. Oxford: Oxford University Press.
Strunk, William I. 1999. The Elements of Style. 4th ed. Upper Saddle River: Pearson.
Swales, John M., and Christine B. Feak. 2009. Abstracts and the Writing of Abstracts: Vol. 1 of the revised and expanded edition of English in Today`s Research World. Michigan: University of Michigan Press.
Turabian, Kate L. 2007. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations: Chicago Style for Students and Researchers. 7th ed. Chicago: University of Chicago Press.
Umberto ECO, Jak napsat diplomovou práci, Praha: Votobia 1997
Wolfgang ISER, Jak se dělá teorie. Praha: Univerzita Karlova: Karolinum, 2009.
Wouter DAVIDTS – Kim PAICE (eds.), The Fall of the Studio. Artists at Work, Amsterdam: Valiz 2009
ZBÍRAL, R. Příručka psaní seminárních a jiných vysokoškolských odborných prací. Praha: Linde, 2009. ISBN 978-80-7201-779-9.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program VUM_M magisterský navazující 2 ročník, zimní semestr, povinný
2 ročník, zimní semestr, povinný
2 ročník, zimní semestr, povinný
2 ročník, zimní semestr, povinný
2 ročník, zimní semestr, povinný
2 ročník, zimní semestr, povinný
2 ročník, zimní semestr, povinný
2 ročník, zimní semestr, povinný
2 ročník, zimní semestr, povinný
2 ročník, zimní semestr, povinný
2 ročník, zimní semestr, povinný
2 ročník, zimní semestr, povinný
Typ (způsob) výuky
Diplomový seminář
Vyučující / Lektor
Osnova