Detail předmětu
Game Engines
FaVU-GENAk. rok: 2024/2025
Kurz se zaměřuje na ukázku praktického použití a vzájemnou konfrontaci vybraných softwarových nástrojů určených pro tvorbu digitálních her: Unity, Unreal a Godot. Prostřednictvím jednoduchých ukázek a cvičení budou představeny prostředí jednotlivých enginů, jejich možnosti a limity.
Jazyk výuky
angličtina
Počet kreditů
3
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Zájem o téma a předpoklady k práci se softwary jež budou předmětem výuky.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Zápočet je udělen za aktivní účast na výuce, plnění dílčích úkolů a odevzdání závěrečného úkolu: vytvoření jedné scény ve všech třech vybraných herních enginech.
Účast na workshopech je povinná.
Účast na workshopech je povinná.
Učební cíle
Cílem kurzu je zprostředkovat studentům základní informace a praktickou zkušenost s vybranými herními enginy.
Studenti a studentky si osvojí dovednosti potřebné k tvorbě scény ve třech rozdílných herních enginech. Budou schopni/y požívat základní assety a softwarové možnosti, získají obecnou orientaci v prostředí vybraných softwarů. Budou se tak schopni snáze rozhodnout, který z enginů bude lepší pro konkrétní záměry v jejich budoucí tvorbě.
Studenti a studentky si osvojí dovednosti potřebné k tvorbě scény ve třech rozdílných herních enginech. Budou schopni/y požívat základní assety a softwarové možnosti, získají obecnou orientaci v prostředí vybraných softwarů. Budou se tak schopni snáze rozhodnout, který z enginů bude lepší pro konkrétní záměry v jejich budoucí tvorbě.
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program DES_M magisterský navazující 1 ročník, letní semestr, povinně volitelný
- Program FAAD magisterský navazující 2 ročník, letní semestr, volitelný
1 ročník, letní semestr, povinně volitelný - Program DES_M magisterský navazující 1 ročník, letní semestr, povinně volitelný
1 ročník, letní semestr, povinně volitelný
1 ročník, letní semestr, povinně volitelný
Typ (způsob) výuky
Cvičení na počítači
24 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Výuka bude realizována blokově – formou tří tematických workshopů, které budou mít obdobnou strukturu:
1. Unity: seznámení s prostředím, práce s assety, tvorba scény, test scény
2. Unreal: seznámení s prostředím, práce s assety, tvorba scény, test scény
3. Godot: seznámení s prostředím, práce s assety, tvorba scény, test scény
1. Unity: seznámení s prostředím, práce s assety, tvorba scény, test scény
2. Unreal: seznámení s prostředím, práce s assety, tvorba scény, test scény
3. Godot: seznámení s prostředím, práce s assety, tvorba scény, test scény