Detail předmětu
Softwarové prototypování audiovizuálního díla 2
FaVU-1SPAD2Ak. rok: 2024/2025
Kurz je koncipován jako cyklus na sebe navazujících přednášek a praktických cvičení s využitím znalostí nabytých v kurzu Softwarové prototypování audiovizuálního díla 1. V rámci jednotlivých hodin se studenti seznámí s pokročilými možnostmi práce s daty, obrazem, zvukem a generativními principy vizuálních kompozicí v 3D prostoru. Dále bude kurz zaměřen na osvojení principů finalizace a kompilace projektů do samostatně běžících aplikací. V posledních čtyřech hodinách bude prostor k podrobným konzultacím individuálních projektů. Tyto projekty by měly mít charakter dlouhodobě komplexně zpracovávaného autorského díla, jehož finální podobu je možné využít i v rámci individuální prezentace studujících, nebo prezentace studijního oboru.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Výuka probíhá v učebnách KAT FaVU VUT v hodinách určených rozvrhem. Docházka je povinná (tolerovány jsou 3 neomluvené absence). Nahrazování zameškané výuky probíhá po dohodě s pedagogem ve formě alternativních zadání.
Učební cíle
V rámci kurzu se bude posilovat schopnost studentů pracovat samostatně při tvorbě jednotlivých dílčích ukázkových patchů, tak aby mohli průběžně vytvářet vlastní funkční dílčí patche.
Dalším z cílů je motivovat studenty k vytvoření vlastního konceptu a k jeho komplexnímu zpracování do formy prezentovatelného audiovizuálního díla s využitím uvedených softwarových nástrojů.
Absolvováním kurzu získají studující praktické zkušenosti s principy grafického programování a obecně práce s daty, obrazem a zvukem, které mohou následně aplikovat při své autorské tvorbě. V letním semestru si studenti ověří při realizaci vlastního projektu veškeré procesy, které společně testujeme při výuce.
Prerekvizity a korekvizity
- povinná korekvizita
Softwarové prototypování audiovizuálního díla 1
Doporučená literatura
Geoffrey, Kidde. Learning Music Theory with Logic, Max, and Finale. 1. vydání London: Routledge, 2020, ISBN 9781138544291
Gregory, Taylor. Step by Step: Adventures in Sequencing with Max/MSP. 1. vydání. Walnut: Cycling '74, 2018, ISBN 978-1732590304
Miller, Puckette. The Theory and Techniques of Electronic Music. 1. vydání. World Scientific Publishing Company, 2007, ISBN: 9812700773
V. J. Monzano. Max/MSP/Jitter for Music: A Practical Guide to Developing Interactive Music Systems for Education and More. 2. vydání. Oxford: Oxford University Press, 2016, ISBN : 0190243740
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program VUM_B bakalářský 2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
3 ročník, letní semestr, volitelný - Program DES_B bakalářský 2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
2 ročník, letní semestr, povinně volitelný - Program VUM_B bakalářský 2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
3 ročník, letní semestr, volitelný
2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
3 ročník, letní semestr, volitelný
2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
3 ročník, letní semestr, volitelný
2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
3 ročník, letní semestr, volitelný
2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
3 ročník, letní semestr, volitelný
2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
3 ročník, letní semestr, volitelný
2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
3 ročník, letní semestr, volitelný
2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
3 ročník, letní semestr, volitelný
2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
3 ročník, letní semestr, volitelný
2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
3 ročník, letní semestr, volitelný
2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
3 ročník, letní semestr, volitelný
2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
3 ročník, letní semestr, volitelný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
2. Tvorba ukázkového projektu komplexní responzivní vizuální kompozice – analýza zvuku / mapování dat na generativní 3D obraz.
3. Tvorba ukázkového projektu demonstrující propojení programu Max s platformou herního vývojového prostředí Unity.
4. Ukázka možností propojení programu Max s platformou Arduino, příklady řídících protokolů OSC, DMX, ArtNet.
5. Tvorba ukázkového projektu s využitím platformy Arduino a kapacitních senzorů.
6. Podrobné příklady možností exportu projektu, kompilace aplikací na platformy macOS a Windows, kompilace VST pluginů.
7. Diskuse nad koncepty individuálních projektů, konkretizace a finální domluva na obsahu a formě.
8. Konzultace individuálních projektů a jejich společná korekce.
9. Konzultace individuálních projektů a jejich společná korekce.
10. Konzultace individuálních projektů a jejich společná korekce.
11. Konzultace individuálních projektů a jejich společná korekce.
12. Představení realizovaného individuálního projektu a jeho hodnocení.