Detail předmětu
Interaktivní technologie
FEKT-BPC-INTAk. rok: 2024/2025
Využití grafických programovacích prostředí, zejména aplikace Max/MSP/Jitter na platformě Windows a MacOSX, praktické seznámení studentů s možnostmi využití alternativních hardwarových zařízení (MIDI kontroler, Multitouchscreen, senzorický systém iCube, autorský hardware...). Praktické seznámení se základním prostředí programu Max/MSP 5. Společná realizace jednoduchých praktických projektů audio, video a 3D. Realizace drobných projektů s využitím alternativního hardwaru (Arduino, atd.). Realizace samostatného projektu k zápočtu. Všechny předváděné nástroje jsou určeny pro tvorbu interaktivních instalací, práci s obrazem a zvukem v reálném čase, multimediálních performancí a interaktivních divadelních prvků. Studenti aplikují znalosti na vlastní tvorbu (projekt).
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Pro udělení zápočtu je nutné v semestru absolvovat alespoň 10 cvičení a realizovat samostatný projekt v prostředí Max/MSP/Jitter. Další formy kontrolované výuky stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.
Učební cíle
Absolvent předmětu je schopen:
- ovládat grafické programovací prostředí aplikací Max/MSP/Jitter,
- vytvořit praktické projekty v těchto prostředích,
- využít MIDI kontrolery k řízení parametrů v projektech,
- využít alternativní ovládací zařízení v projektech,
- realizovat projekty s využitím externího hardware.
Základní literatura
Dawes, B. Analog in, Digital out - on interaction design. New Riders, 2007 ISBN0321429168 (EN)
Margolis, M. Arduino Cookbook. O'Reilly Media, 2011. ISBN 0596802471 (EN)
Winkler, T. Composing Interactive Music: Techniques and Ideas Using Max. The MIT Press, 2011. ISBN 9780262731393 (EN)
Zařazení předmětu ve studijních plánech