Detail předmětu
Umění nových médií - umění a technika 2
FEKT-MPC-UNM2Ak. rok: 2024/2025
Předchůdci mediálního umění ("všechno moderní umění je mediální umění"), základní pojmy z oblasti „nových médií“, médium televize.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Formy kontrolované výuky stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.
Učební cíle
Absolvent předmětu je schopen:
- definovat základní strategie mediálního umění 20.století,
- vysvětlit vztahy mezi sférou umění a médii (fotografie, film, televize, video, digitální technologie),
- formulovat názory na jednotlivé etapy mediálního umění a jejich dominantní charakteristiku.
Prerekvizity a korekvizity
- povinná korekvizita
Umění nových médií - umění a technika 1 - doporučená prerekvizita
Umění nových médií - umění a technika 1
Základní literatura
Ed. Wardrip-Fruin, N. a kol.: The New Media Reader. Cambridge: The MIT Press, 2003.
Frieling, R.; Daniels, D.: Media Kunst Netz/Media Art Net. Vídeň-New York: Springer, 2004
Frieling, R.; Daniels,D. Medien Kunst Interaktion, Die 80er und 90er Jahre in deutschland/Media Art Interaction, the 1980s and 1990s in Germany. Springer, 1997.
Hansen, Mark, B.N.: New Philosophy for New Media, MIT Press, 2004.
Murray, J., H. Hamlet on the Holodeck, The Future of Narrative in Cyberspace. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, 1997.
Rush, M.: New Media in Late 20th-Century Art. Londýn/New York : Thames&Hudson, 1999.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Seminář
Vyučující / Lektor
Osnova
2. Interaktivita, spolupráce a participace.
3. Apropriace, remake, remix.
4. Gaming a intervence, culture jamming, tactical media.
5. Databaze, data visualisation, mapping.
6. Beyond the book: text and narrative environments.
7. Mobile and locative media.
8. Telepresence, telematics, telerobotics.
9. Artificial life, Artificial intelligence, intelligent agents.
10. Festivaly a instituce umění nových médií.
11. New Media Art: česká scéna.