Volné umění na Fakultě výtvarných umění VUT

Čtyřletý bakalářský studijní program Volné umění

Náš nově akreditovaný bakalářský program Volné umění nabízí studujícím ideální prostředí pro rozvoj dovedností v oblasti vizuálního umění a souvisejících kulturních odvětví. Studijní plán je navržen tak, aby umožnil systematickou práci na vlastních projektech, přičemž vás povedou konzultanti a konzultantky zastupující různé přístupy v umělecké praxi i teorii. V průběhu studia si vyberete jeden z dvanácti ateliérů, který se stane hlavní platformou pro vaše praktické umělecké aktivity.

  • Ateliér malířství 1
  • Ateliér malířství 2
  • Ateliér malířství 3
  • Ateliér prostorové tvorby
  • Ateliér sochařství
  • Ateliér kresby a grafiky
  • Ateliér fotografie
  • Ateliér video
  • Ateliér environmentu
  • Ateliér intermédií
  • Ateliér performance
  • Ateliér tělového designu

Dvouletý magisterský studijní program Volné umění

Nově akreditovaný navazující magisterský studijní program Volné umění poskytuje samostatným tvůrčím osobnostem podmínky k rozvíjení kompetencí v oblasti vizuálního umění a blízkých kulturních odvětví. Studijní plán umožňuje systematicky pracovat na magisterském projektu za přispění řady konzultantek a konzultantů reprezentujících odlišné přístupy v umělecké praxi i teorii. Studující jsou motivováni ke vzájemné kooperaci a interdisciplinárnímu způsobu práce.

  • Ateliér malířství 1
  • Ateliér malířství 2
  • Ateliér malířství 3
  • Ateliér prostorové tvorby
  • Ateliér sochařství
  • Ateliér kresby a grafiky
  • Ateliér fotografie
  • Ateliér video
  • Ateliér environmentu
  • Ateliér intermédií
  • Ateliér performance
  • Ateliér tělového designu

PROČ SI ZVOLIT MAGISTERSKÉ STUDIUM VOLNÉHO UMĚNÍ NA FAVU?

Individualizované studium

Náplň studia, včetně obsahu státní závěrečné zkoušky, se do velké míry odvíjí od individuálních magisterských projektů.

Zázemí ateliérů a dalších pracovišť fakulty

Studující mají své stálé pracovní místo v ateliéru, kde mohou těžit z vhodných prostorových podmínek i z pravidelného kontaktu s vyučujícími a spolužactvem napříč všemi ročníky studia. Specifické technologické zázemí pak najdou v kabinetech a dílnách.

Pestrá zpětná vazba

Individuální a skupinové konzultace a kolokvia poskytují studujícím možnost konfrontace s širším spektrem pohledů reprezentovaných vyučujícími z různých pracovišť fakulty i externími odborníky a odbornicemi.

Interdisciplinární přesah

Velký důraz je kladen na spolupráci napříč obory, na výzkum související s problematikou vlastní tvorby i na uvědomění si jejího společenského kontextu.


JAKÉ PŘÍSTUPY VYUŽÍVÁME VE VÝUCE A UČENÍ?

Projektová výuka

Studující formulují a realizují individuální projekty, kterým se v průběhu studia důkladně věnuje několik vyučujících v řadě specializovaných seminářů.

Participativní vzdělávání

Studující jsou motivováni, aby se aktivně podíleli na podobě a obsahu výuky, a to nejen v kurzech zaměřených na individuální tvorbu, ale i v rámci společných praktických a teoretických předmětů.

Posilování osobních kompetencí

Výuka není orientována na „předávání“ znalostí a dovedností, ale na zvědomování, rozvíjení a přesnější nasměrování individuálních předpokladů osvojovat si nové poznatky a nacházet pro ně uplatnění.

Smysluplné státnice

Obsah státní závěrečné zkoušky i stanovení kritérií pro její hodnocení vycházejí z individuálních zájmů a cílů, které studující zpracovávají ve svých magisterských projektech.

Odpovědnost: doc. Mgr. Václav Magid