Výběrové řízení na obsazení pracovních míst v programu Post-doc FaVU
Děkan Fakulty výtvarných umění VUT se sídlem v Brně, Údolní 244/53, vyhlašuje výběrové řízení do programu Post-doc FaVU – pro badatele a badatelky a umělkyně a umělce s výzkumným zaměřením. Smyslem programu je podpořit zapojení absolventů a absolventek doktorského studia do profesního života a zároveň podpořit rozvoj výzkumné a inovační činnosti fakulty. Program spočívá ve vzniku krátkodobých pracovních pozic „postdoktorand/ka“ (R2), které jsou obsazovány na základě každoročně vyhlašovaných konkurzů.
Aktuální výzva je vypsána na obsazení 1 až 2 pracovních míst s úvazkem 1,0 na dobu jednoho roku s předpokládaným nástupem od 1. října 2025 do 30. září 2026 (nebo dle dohody). Přihlásit se mohou absolventi a absolventky doktorského studia doma i v zahraničí, kteří budou realizovat projekt související s výzkumnou činností Fakulty výtvarných umění VUT.
V případě potřeby navázání spolupráce s konkrétním pracovištěm fakulty (viz organigram) či nalezení interního supervizora prosíme, aby žadatelé a žadatelky kontaktovali nejdříve koordinátorku Centra výzkumu FaVU VUT Mgr. Zuzanu Jakalovou, Ph.D.
Kdo se může hlásit
Absolventi a absolventky doktorského studia (ukončené doktorské studium v době podání přihlášky nebo potvrzení instituce o stanoveném termínu konání obhajoby disertační práce nejpozději v září 2025), a to nejdéle 8 let od jeho ukončení (dále jen „maximální doba“):
- na jiné instituci (nejlépe v zahraničí);
- na VUT, pokud absolvent/ka po ukončení doktorského studia vykonával/a v pracovněprávním vztahu u jiného zaměstnavatele minimálně roční odbornou praxi v oblasti umění a/nebo designu nebo příbuzných disciplín;
- na VUT, pokud absolvent/ka absolvoval/a minimálně roční odborný pobyt na jiné instituci (nejlépe v zahraničí), z toho alespoň 6 měsíců souvisle.
Do maximální doby se nezapočítává doba strávená na mateřské a rodičovské dovolené, pracovní neschopnost delší než 90 dní, či doba péče o osobu, která se podle zákona o sociálních službách považuje za osobu závislou na pomoci jiné fyzické osoby.
Náplň práce a očekávání fakulty
- Participace na vědecko-výzkumné činnosti fakulty v podobě řešení podaného projektu v úzké spolupráci s Centrem výzkumu FaVU VUT.
- Participace na výuce v doktorském studijním programu (jedna přednáška nebo seminář v průběhu semestru akademického roku).
- Veřejný výstup v předem domluvené podobě (přednáška, workshop apod.) zprostředkující veřejnosti proces a/nebo výstupy výzkumu.
- Zveřejnění výsledků vědecko-výzkumné činnosti s afiliací výstupu k FaVU VUT: u projektů směřujících k publikačním výstupům k vykázání do Rejstříku informací o výsledcích dle Metodiky 17/25+ (RIV), resp. u projektů uměleckého výzkumu realizace výstavy či jiného formátu uplatnitelného v Registru uměleckých výstupů (RUV).
Přihláška musí obsahovat
- Badatelský projekt, který bude stručně a srozumitelně obsahovat (v celkovém rozsahu max. 3 strany):
- název projektu,
- přiblížení výzkumného záměru vč. výzkumných otázek a metod řešení,
- motivaci realizovat výzkum na FaVU VUT,
- harmonogram řešení projektu,
- popis prostorových a materiálových (a příp. dalších) podmínek realizace projektu,
- předpokládané výstupy projektu (vědecké, tj. zařaditelné do RIV, i popularizační).
- Strukturovaný životopis (vč. soupisu dosavadních publikačních výstupů) s aktuálními kontaktními údaji (adresa, telefon, e-mail).
- V případě umělců a umělkyň portfolio (max. 5 stran) dokumentující uměleckou činnost související s předkládaným projektem; v případě badatelů a badatelek seznam vlastních odborných publikací či portfolio projektů souvisejících s předkládaným projektem.
- Kopie dokladů (sken) o nabytí akademických a vědeckých titulů.
Kritéria hodnocení
- Originalita a výzkumný potenciál předkládaného projektu.
- Relevance projektového záměru a výstupů projektu pro vědecko-výzkumnou činnost fakulty.
- Proveditelnost projektu v časovém horizontu 1 roku.
Nabízíme
- Přátelské a inspirativní prostředí umělecké fakulty společně se stabilním zázemím prestižní vysokoškolské instituce.
- Prostor pro další badatelský, umělecký i akademický rozvoj; otevřenost k různým pedagogickým, výzkumným a tvůrčím přístupům.
- Přístup k výzkumnému i produkčnímu zázemí fakulty, viz organigram fakulty a její organizační strukturu.
- Práce na plný úvazek (1,0 FTE), platové ohodnocení v souladu se Mzdovým řádem VUT.
- Smlouva na dobu určitou (1 rok), předpokládaný nástup od října 2025.
- Možnost získání finančních podpor pro výzkum a další tvůrčí aktivity, výkonové odměny.
- Flexibilní pracovní doba, work-life balance, vzdělávací kurzy, zvýhodněný mobilní tarif, příspěvek na stravování.
- Zaměstnanecké benefity, viz www.favu.vut.cz/prace/benefity.
Přihlášku s požadovanými přílohami zasílejte e-mailem do 2. června 2025 (včetně) na adresu xvjakalova@vutbr.cz. Kontaktní osoba: Mgr. Zuzana Jakalová, Ph.D., FaVU VUT, Údolní 244/53, 602 00 Brno. Výběrové řízení proběhne do konce června 2025 a bude dvoukolové. První kolo proběhne formou interní evaluace přihlášek, druhé kolo formou on-line pohovoru.
V Brně dne 10. dubna 2025
doc. MgA. Filip Cenek
děkan FaVU VUT
Autor | doc. MgA. Filip Cenek |
---|---|
Datum publikování | |
Zkrácený odkaz | https://www.favu.vut.cz/f24415/d287061 |