Detail předmětu
Tvorba 3D charakteru I
FaVU-1VV035Ak. rok: 2016/2017
Předmět je zaměřen na zákadní metodologii pochopení základních vztahů při zobrazování proporcí těla a používání anatomie při vytváření anatomického modelu lidského nebo zvířecího těla v 3D modelovacím programu na základě fotoreferencí. Součástí předmětu je i problematika prezentace modelu - světlo, kompozice, render. Výuka je doplněna přednáškami vysvětlující anatomii, proporce a 3D modelovací techniky a uváděny budou i příklady z dějin sochařství a práce současných 3D modelářů pro pochopení širších souvislostí.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
- Modelování organického tvaru v 3D modelovacích programech
- Anatomie lidské hlavy
- Low poly model Modelování podle fotoreferencí
- Prezentace modelu - světla, kompozice, render
- Tvůrčí práce s dokončeným modelem, deformační nástroje
- Připrava modelu pro realizaci pomocí metod rychlého prototypování
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
ROBINSON, Josh. Essential 3ds Max 8. Plano: Wordware Publishing, 2006
Doporučená literatura
THALER, Peter. Pictoplasma, Gestalten Verlag London, 2003
ZRZAVÝ, Josef. Anatomie pro výtvarníky, Avicenum Praha, 1977
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program bakalářský
obor AS1 , 4 ročník, zimní semestr, volitelný