Detail předmětu
Oborový ateliér II - Herní média - zimní
FaVU-B2MU-ZAk. rok: 2019/2020
Předmět odklání studenty směrem k práci s textem v klasické narativní či experimentální podobě tvůrčího psaní. Návrh a realizace logických hádanek na obecně srozumitelné úrovni prezentace i výsledného rozuzlení. Tvorba samostatné „solo“ hádanky a tvorba řetězce hádanek, provázaných do finální struktury jedné nebo více správných odpovědí. Hlavním tématem v rámci tvůrčího psaní je autobiografie. Její následné fiktivní zpracování tak, aby se mohla odehrávat v libovolném časovém období (historické, současné, budoucí), tedy byla „bez časá“. Studenti se učí rozlišovat, které výrazové a tematické prostředky ukotvují psaný text v čase. Paralelně řeší, jak již hotové textové hádanky prezentovat také audiovizuálně či digitálně.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
Reprezentace informačního a výpravného textu v digitálních hrách
Řetězec hádanek
Výpravný text (příběh) vs narativ jako celek vyprávění
Generovaný text
Práce s fikcí na základě dekonstrukce skutečného příběhu
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
René Nekuda, Příručka dobrého psaní, 2009 (CS)
Zahrada, Jiří Trnka, 1962 (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Seminář
Vyučující / Lektor
Osnova