Detail předmětu
Oborový ateliér III - Herní média - letní
FaVU-B3MU-LAk. rok: 2020/2021
Předmět čerpá z širšího povědomí o tvorbě herního designu a vede studenty k experimentálním postojům a realizacím vůči tématu. Analyzuje hranici mezi fyzickou a digitální hrou napříč zavedenými uměleckými postupy a kontextově používanými sdělovacími prostředky typu „prostorová instalace“. V rámci přesahu do fyzického prostoru se zde otvírá téma deskových, únikových či karetních her a jejich potenciální role v institucionálním prostředí vysoké umělecké školy, potažmo galerijního či festivalového prostředí. V takovém prostředí přirozeně tane otázka „Proč je v tom ta hra, když to není potřeba?“. Hledání odpovědi na tuto otázku je jedním z důležitých aspektů stimulace pracovních postojů a výrazových prostředků jednotlivých studentů v ateliéru.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
Únikové hry
Karetní a deskové hry
Hra jako prostorová instalace
Digitální hry v prostředí institucí
„Proč je v tom ta hra, když to není potřeba?“
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Prerekvizity a korekvizity
- povinná prerekvizita
Oborový ateliér III - Multimédia - zimní
Základní literatura
Jesse Schnell, The Art of Game Design: A Book of Lenses (EN)
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Seminář
Vyučující / Lektor
Osnova