Detail předmětu
Oborový ateliér III - Herní média - zimní
FaVU-B3MU-ZAk. rok: 2020/2021
Předmět představuje studentům herní žánr vizuálních románů / novel. Úvodní rešerše žánru zahrnuje prezentaci klíčových titulů z celosvětové produkce. Otvírá tak tematický celek Anime, potažmo mangy, světového a českého komiksu v kontextu digitálních her. Reflexe participační kultury typu fan-art, cosplay. Na základě zcela elementární interakce, fungující v digitální i fyzické rovině, studenti navrhují a následně realizují autorskou Vizuální novelu, individuálního obsahu, rozsahu a stylu. V případě dostatečné technické a časové vybavenosti studentů, může rámec vizuální novely přesahovat například ke hře adventurního, či didaktického typu.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
Žánrový mix
Anime, Manga
Fan-Art, Cosplay
Autorská myšlenka v „cizím“ vizuálním stylu
Schématická interakce
Komiks
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Henry Jenkins, Mizuko Ito, Danah Boyd, Participatory Culture in a Networked Era (EN)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Seminář
Vyučující / Lektor
Osnova