Detail předmětu
Oborový ateliér IV - Herní média - zimní
FaVU-B4MU-ZAk. rok: 2020/2021
Předmět umožňuje studentům ateliéru vhled do vztahu digitálních her a filmu, potažmo animace, fyzikální simulace nebo streamy. Paralelní obsah a identifikace základních kamerových či střihových postupů napříč herním a filmovým průmyslem. Interaktivní a statický film, VR filmy a digitální hry, kreslená, generovaná, plošková, fyzikální či 3D animace. Studenti analyzují, kdy a jak se tato hranice potírá a zda je oběma sférám pohyblivého obrazu vzájemně prospěšná, s ohledem na míru či způsob interakce. Seznamují se s Machinima produkcí minulosti, současnosti a přidruženými nástroji. Studenti dále analyzují současné fenomény, které pracují především s divákem, scéna „Speedrunů“, dokumentovaného či živě vysílaného E-sportu, komentované hraní. „Hra jako atraktivní kulisa“, hraní na pozadí civilního komentáře mimo herní téma. Současná společenská pozice hráčů a vývojářů v České republice.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
Fyzikální simulace
VR
Machinima
Speedrun
E-sport
Stream
Let’s play
Podcast
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Jessper Jull, The Art of Failure: An Essay on the Pain of Playing Video Games (EN)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Seminář
Vyučující / Lektor
Osnova