Detail předmětu
Oborový ateliér III - Herní média - zimní
FaVU-B3MU-ZAk. rok: 2021/2022
Předmět otevírá tematický celek architektury a budování virtuálních světů v libovolné prostorové dimenzi (2D, 3D). Studentky a studenti se soustředí na tvorbu virtuálního prostředí libovolné povahy. Výchozím bodem je analýza otevřeného (mapa) a uzavřeného (koridor) virtuálního prostoru, včetně interiéru. Klíčovým tématem je zde vztah herních mechanik, mechanismů a dynamiky v kontextu měřítka virtuálního prostoru, modelu. Průběžně probíhá také exkurz do historie videoherní architektury, potažmo virtuálního urbanismu. Studium architektury probíhá nejen v kontextu zvolených videoherních žánrů a platforem, ale soustředí se také na historické a současné architektonické postupy a realizace ve fyzickém prostoru.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
Architektura a urbanismus
Městská a přírodní krajina
Budovy
Cesty, překážky, vyhlídky, milníky
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Henry Jenkins, Mizuko Ito, Danah Boyd, Participatory Culture in a Networked Era (EN)
Hledání univerzality. Kontexty průmyslové architektury v Československu 1945–1992, Jan Zikmund (CS)
Virtual Cities, Konstantinos Dimopoulos (EN)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Seminář
Vyučující / Lektor
Osnova