Detail předmětu
Oborový ateliér I - Intermédia - letní
FaVU-B1IN-LAk. rok: 2023/2024
Předmět se soustředí na individuální tvorbu studentů/studentek a na hledání kontextů vybraných témat v rámci umění i stavu současného světa. Ve společném čase mapujeme možnosti umělecké praxe, funkci umělkyně/umělce ve společnosti i sociální status umění, a to pomocí diskuzí i skrze vlastní uměleckou tvorbu. Studenti si osvojují základy intermediálního přístupu k tvorbě a rozvíjí vlastní konceptuální a kritické myšlení. Vyžadováno je jasné zdůvodnění formálních východisek i samotná volba témat studentských projektů. Prohlubuje se schopnost studentů verbálně a věcně komentovat svou tvorbu.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Studenti navazují na náměty započaté v prvním semestru. Reflektují současné kulturní dění, orientují se v dějinách umění. Jsou připraveni účastnit se společných aktivit a samostatně pracovat na vlastních projektech, které připravují ke konzultacím.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
K udělení zápočtu je nutné pracovat na vlastním semestrálním projektu, který je průběžně konzultován (individuálně i skupinově) v průběhu semestru. Vývoj práce je dokumentován pomocí rozpracovaností, skic či rešerší. Povinný počet průběžných konzultací: 4. Povinná je 80% účast na ateliérových schůzkách.
Odevzdání ateliérových prací, účast na ateliérových schůzkách a aktivitách, komunikace s vedoucími ateliéru.
Učební cíle
Osvojení si průběžné samostatné práce na vlastním projektu v prostředí ateliéru. Získání schopnosti vhodně zvolit médium v rámci intermediální tvorby. Kritická reflexe vlastní tvorby a schopnost verbalizovat vlastní koncepty. Orientace v současných tématech v kontextu současného umění i mimouměleckých oborů.
V letním semestru prvního ročníku bakalářského stupně pokračují v rozvoji témat vlastní umělecké tvorby. Prohlubují schopnosti verbalizovat vlastní myšlenky a nápady v individuálních i kolektivních diskuzích. Získávají zkušenosti z instalace finálního projektu v galerijním prostředí ateliéru a aktualizují vlastní umělecké portfolio.
Prerekvizity a korekvizity
- povinná prerekvizita
Oborový ateliér I - Intermédia - zimní
Základní literatura
MARTIN, Agnes. Nezkalená mysl. Praha: Arbor vitae, 2000
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Studenti/ky přichází s vlastními náměty pro semestrální práci a v průběhu semestru konzultují její vývoj s ostatními studenty/kami, vedoucími ateliéru i externisty
2. Společná práce/diskuze nad zvoleným semestrálním tématem (téma je zvoleno skupinově na začátku semestru)
3. Závěrečná zkouška – obhajoba klauzurní práce
Samostatnou práci v ateliéru doplňují přednášky, návštěvy výstav a další kolektivní aktivity rozvíjející skupinové semestrální téma. Nedílnou součástí je i studium literatury a textů souvisejících s řešenými tématy.
Seminář
Vyučující / Lektor
Osnova