Detail předmětu
Oborový ateliér II - Herní média - zimní
FaVU-B2MU-ZAk. rok: 2023/2024
Předmět vede studentky a studenty k práci s narativním textem v interaktivní podobě tvůrčího psaní a navrhování. Nedílnou součástí práce s textem je zde jeho grafická stránka v digitální i fyzické podobě. Hlavní téma reprezentuje interaktivitu narativního textu v čase. Studenti a studentky si během cvičení osvojují nástroje pro tvorbu myšlenkových map, jako nezbytnou část navrhování a tvorby narativu. Samotné navrhování pak zahrnuje práci s klasickou formou lineárního a nelineárního příběhu, který ve své virtualitě využívá hádanky, potažmo řetězce hádanek. Samostatnou položku zde tvoří tvorba interaktivního dialogu.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Prezentace a odevzdání semestrálních ateliérových prací a cvičení. Konzultace, účast ve výuce a ateliérovém provozu je povinná.
Učební cíle
Studentky a studenti jsou schopni realizovat interaktivní narativní struktury, hádanky a dialogy. Následně je aplikují samostatně (jako vybraný segment digitální nebo jiné hry) popřípadě v širším kontextu textový her (například gamebook).
Základní literatura
René Nekuda, Příručka dobrého psaní, 2009 (CS)
Zahrada, Jiří Trnka, 1962 (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Tvorba myšlenkových map
Lineární vs nelineární sdělení
Tvorba dialogu
Seminář
Vyučující / Lektor
Osnova