Detail předmětu
Herní design - Digitální hry
FaVU-1HERDESAk. rok: 2024/2025
Kurz se zaměřuje na základní metody navrhování a následné rychlé prototypování digitálních her. Jádrem přístupu k prototypování je zde iterativní vývoj, který se v průběhu semestru aplikuje na libovolné situace, kterými projekt prochází. Výchozí stav se soustředí na přípravu design dokumentu a roli projektové dokumentace v čase. Výsledný stav prezentuje hratelný prototyp ve verzi, která je během kurzu realizována na úrovni samostatného vývoje nebo týmu.
Kurz připouští situace, ve kterých je cílem využít herní mechaniky a principy na projekty, které se neprofilují čistě jako samostatné hry nebo hračky. Může se jednat o již rozpracované autorské projekty, které pracují s digitálním prostředím. Kurz je možné absolvovat samostatně nebo v týmu.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Zápočten je udělen na základě docházky (max. 3 neomluvené absence) a odevzdání dílčích semestrálních úkolů.
Učební cíle
Cílem kurzu je získání zkušeností s vývojem a dokončením hratelného prototypu digitální hry libovolné typologie a formy. Popřípadě aplikovat herní mechaniky a principy na individuální typ projektu.
Základní literatura
Jesse Schnell, The Art of Game Design: A Book of Lenses, CRC Press, 2008 (2. vyd. 2014). (CS) (EN)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program DES_B bakalářský 2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
2 ročník, letní semestr, povinně volitelný - Program BIT bakalářský 1 ročník, letní semestr, volitelný
- Program BIT bakalářský 1 ročník, letní semestr, volitelný
Typ (způsob) výuky
Praktické cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
Sólo vývoj vs tým – strategie, plánování a vývoj her
Design dokument + MDA model – příprava projektové dokumentace, seznámení s MDA modelem
Rapid prototyping + nástroje – vývoj a realizace digitálního prototypu, seznámení s nástroji
Fokus test alfa verze – cílené testování herních mechanik
Play test – kolektivní testování finálních prototypů