Detail předmětu

Motion design pro pokročilé

FaVU-1MODPAk. rok: 2024/2025

Předmět je rozvržen do šesti bloků po třech hodinách. V každém bloku jsou podrobně rozebírány aktuální metody a postupy práce v programech After Effects, Premiere a Cinema 4D. Preferován je individuální přístup k řešení konkrétních problémů v oblasti motion designu a digitálního videa.

 

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

2

Garant předmětu

Vstupní znalosti

Znalosti práce s vektorovou a rastrovou grafikou v programech Adobe Illustrator a Photoshop.

 

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Zápočet udělen na základě docházky nebo konzultací spojených s realizací projektu v oblasti motion designu a obrazové postprodukce.

 

Výuka probíhá v učebně FaVU VUT v hodinách určených rozvrhem. Docházka je nepovinná, alternativou mohou být individuální konzultace s vyučujícím směřující k realizaci vlastního projektu.

 

Učební cíle

Cílem kurzu je pomoci studujícím zvládnout pokročilé metody práce s pohyblivým obrazem. Studující si osvojí pokročilé metody práce v oblasti motion designu.

Základní literatura

Animační nástroje pro After Effects: https://rxlaboratory.org (EN)
Expressions a skriptování pro After Effects: https://www.motionscript.com (CS)
On-line tutorialy: www.creativecow.com; www.videocopilot.net (EN)
Shaw, Austin. Design for Motion: Fundamentals and Techniques of Motion Design. Routledge, 2015. (EN)
Výukové lekce, manuály, uživatelská fóra a rozcestníky fy Adobe: https://helpx.adobe.com (CS)
Výukové materiály Cinema 4D: https://www.cinema4d.cz/podpora/maxon/vyukove-materialy (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program VUM_B bakalářský 2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    3 ročník, letní semestr, volitelný
    4 ročník, letní semestr, volitelný
  • Program DES_B bakalářský 2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    3 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    3 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    3 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    3 ročník, letní semestr, povinně volitelný
  • Program VUM_B bakalářský 2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    3 ročník, letní semestr, volitelný
    4 ročník, letní semestr, volitelný
    2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    3 ročník, letní semestr, volitelný
    4 ročník, letní semestr, volitelný
    2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    3 ročník, letní semestr, volitelný
    4 ročník, letní semestr, volitelný
    2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    3 ročník, letní semestr, volitelný
    4 ročník, letní semestr, volitelný
    2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    3 ročník, letní semestr, volitelný
    4 ročník, letní semestr, volitelný
    2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    3 ročník, letní semestr, volitelný
    4 ročník, letní semestr, volitelný
    2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    3 ročník, letní semestr, volitelný
    4 ročník, letní semestr, volitelný
    2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    3 ročník, letní semestr, volitelný
    4 ročník, letní semestr, volitelný
    2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    3 ročník, letní semestr, volitelný
    4 ročník, letní semestr, volitelný
    2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    3 ročník, letní semestr, volitelný
    4 ročník, letní semestr, volitelný
    2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    3 ročník, letní semestr, volitelný
    4 ročník, letní semestr, volitelný
    2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
    3 ročník, letní semestr, volitelný
    4 ročník, letní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Praktické cvičení

18 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

  1. Dynamika pohybu. Úpravy animací v grafickém editoru. Expressions.
  2. Morfování. Metody deformování pohyblivé grafiky. Přechody.
  3. Pohyblivý text. Animované logo. Vizuální efekty.
  4. Plošková loutka v trojrozměrné scéně. Plugin pro inverzní kinematiku. Vytváření pohybových fází a smyček. 2D loutka na pohyblivém pozadí a v prostoru.
  5. Pohyblivá 3D grafika. 3D modely ve filmovém klipu. Možnosti propojení After Effects a Cinema 4D.
  6. Příprava obrazové sekvence a časování. Organizace projektu. Návrh a realizace vlastní kompozice: kombinace 2D a 3D animace.