Detail předmětu
Vizuální styly digitálních her 1
FaVU-VSDH1Ak. rok: 2024/2025
Předmět kombinuje teoretickou a praktickou výuku se zaměřením na médium digitální hry a přilehlé pole působnosti. Převážná část předmětu se zaměřuje na identifikaci a analýzu vizuálních stylů a grafických možností současných i historických digitálních her. V této oblasti výuka sleduje paralely mezi současným uměním, digitálními hrami a pohyblivým obrazem napříč platformami. V rámci výuky jsou studentky a studenti seznámeni s možnostmi a způsoby prezentace digitálních her uvnitř i vně institucionálního prostředí.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Časový rámec výuky je určen rozvrhem. Výuka se odehrává v počítačové učebně, dle situace i v Ateliéru herních médií FaVU VUT (budova U2). Pro udělení zápočtu je vyžadována docházka alespoň 80 %. Způsob nahrazování výuky je závislý na dohodě s pedagogem a předpokládá doplnění zmeškaných úkolů.
Učební cíle
Osvojená terminologie v oblasti vývoje a participační kultury digitálních / videoher her. Orientace v možnostech a způsobech prezentace digitálních her v závislosti na platformě a prostředí. Schopnost srozumitelně charakterizovat vizuální zpracování digitálních her.
Základní literatura
Jesse Schnell, The Art of Game Design: A Book of Lenses, CRC Press, 2008 (2. vyd. 2014). (EN)
www.hristehristehriste.cz (CS)
www.videoherniobcasnik.cz (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program DES_B bakalářský 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
4 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
4 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
4 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
4 ročník, zimní semestr, povinně volitelný - Program BIT bakalářský 1 ročník, zimní semestr, volitelný
- Program BIT bakalářský 1 ročník, zimní semestr, volitelný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Prezentace digitální hry ve fyzickém a internetovém prostředí.
Typografie a informační grafika v digitálních hrách (HUD, menu, výpravný a informační text).
Participační kultura a prezentace – Fan art, Cosplay, Let’s play, festivaly, e-sport.