Detail předmětu
Vizuální styly digitálních her 2
FaVU-VSDH2Ak. rok: 2024/2025
Předmět kombinuje teoretickou výuku a prezentaci se zaměřením na médium digitální hry a přilehlé pole působnosti. Detailně se soustředí na porozumění vztahu stylizace a autentičnosti při tvorbě vlastního vizuálního stylu ve zvoleném žánru nebo tvůrčím záměru. Seznamuje studenty a studentky se současným stavem herního vývoje, používanou technologií a principy. Skrze dílčí témata výuky mohou vzniknout rámcové přesahy k deskovým či karetním hrám, případně k instalaci / únikové hře.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
2
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Zájem o evoluci videoherní kultury a vývoj současných digitálních her.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Docházka (80 %) a aktivní účast ve výuce.
Časový rámec výuky je určen rozvrhem. Samotná výuka se odehrává v počítačové učebně, dle situace i v Ateliéru herních FaVU VUT (budova U2). Pro udělení zápočtu je vyžadována docházka alespoň 80 %. Způsob nahrazování výuky je závislý na dohodě s pedagogem a předpokládá doplnění zmeškaných úkolů.
Časový rámec výuky je určen rozvrhem. Samotná výuka se odehrává v počítačové učebně, dle situace i v Ateliéru herních FaVU VUT (budova U2). Pro udělení zápočtu je vyžadována docházka alespoň 80 %. Způsob nahrazování výuky je závislý na dohodě s pedagogem a předpokládá doplnění zmeškaných úkolů.
Učební cíle
Cílem předmětu je praktické i teoretické seznámení studentek a studentů se současnými možnosti digitálních her a jejich role v různorodých ekosystémech. Porozumění terminologii a obecné orientaci v kulturním prostředí prezentace a vývoje digitálních her. Skrze ukázky z praxe si studentky a studenti porozumí sofistikovaným pracovní metodám a získají hlubší vhled do tématu. Získané dovednosti jsou předpokladem k umocnění autorské tvorby za pomoci tohoto média.
Schopnost přiřadit klíčové parametry vizuálním principům a jejich důvodům v současné herně orientované kultuře a produkci.
Schopnost přiřadit klíčové parametry vizuálním principům a jejich důvodům v současné herně orientované kultuře a produkci.
Základní literatura
Jesper Jull, The Art of Failure: An Essay on the Pain of Playing Video Games, The MIT Press, 2013 (2. vyd. 2016). (EN)
www.hristehristehriste.cz (CS)
www.videoherniobcasnik.cz (CS)
www.hristehristehriste.cz (CS)
www.videoherniobcasnik.cz (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program DES_B bakalářský 2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
2 ročník, letní semestr, povinně volitelný - Program BIT bakalářský 1 ročník, letní semestr, volitelný
- Program BIT bakalářský 1 ročník, letní semestr, volitelný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
13 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Aplikovaná digitální tvorba
Software
Digitalizace
Herní mechaniky a témata určená samotnou grafikou
Software
Digitalizace
Herní mechaniky a témata určená samotnou grafikou