Detail předmětu

PhD Lab 2 (tvorba a vystavování)

FaVU-3LAB2Ak. rok: 2024/2025

Kurz poskytuje studujícím podporu během komplexního procesu umělecké tvorby, od prvotní vize až po finální vystavení či prezentaci díla. Konkrétní obsah kurzu se odvíjí od společných rozprav nad teoretickými i praktickými problémy souvisejícími s uměleckým výzkumem, uměleckou praxí a různých modů jejich prezentace, se kterými se studující ve své práci potýkají. Kurz probíhá formou společných i individuálních konzultací, což umožňuje intenzivní a personalizovaný přístup k výuce.

Jazyk výuky

čeština

Garant předmětu

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Výuka probíhá v učebnách FaVU VUT v hodinách určených rozvrhem. Zápočet je udělen na základě docházky, aktivní účasti na seminářích, a závěrečného kolokvia.

Učební cíle

Cílem kurzu je zvýšení odborných kompetencí studujících doktorského stupně v oblasti tvorby, uměleckého výzkumu, vystavování a prezentace.

Základní literatura

Mieke BAL, Travelling Concepts In the Humanities. A Rough Guide, Toronto: University of Toronto Press, 2002.

Doporučená literatura

Brian O´DOHERTY: Inside the White Cube: The Ideology of the Gallery Space. Berkeley: University of California Press. 1999.
Claire BISHOP and Dan PERJOVSCHI: Radical Museology: Or, What's 'Contemporary' in Museums of Contemporary Art? London: Koenig, 2014.
David BALZER: Curationism: How Curating Took Over the Art World and Everything Else. Pluto Press: London. 2014.
Dieter LESAGE: Art, Research and Politics: Essays in Curatorial Criticism (1999-2014)
Elke KRASNY, Sophie LINGG, Lena FRITSCH, Birgit BOSOLD, Vera HOFMANN (eds.), Radicalizing Care Feminist and Queer Activismin Curating, Berlin: Sternberg Press, 2022.
Jana ŠEVČÍKOVÁ – Jiří ŠEVČÍK: Texty. Praha: tranzit. 2010.
Maria HLAVAJOVA and Simon SHEIKH. Former West: Art and the Contemporary After 1989. Utrecht and Cambridge: basis vor actuele kunst and MIT Press. 2016.
Paul O’NEILL – Mick WILSON (eds.), Curating Research, London – Amsterdam: Open Editions 2015.
Petra HANÁKOVÁ: Ženy – Inštitúcie? K dejinám umeleckej prevádzky deväťdesiatych rokov. Bratislava: VŠVU, Slovart. 2010.
WILL Bradley and Charles ESCHE. Art and Social Change: A Critical Reader. London: Tate Publishing.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program VUD_P_CZ doktorský 1 ročník, letní semestr, povinně volitelný
  • Program VUD_P_EN doktorský 1 ročník, letní semestr, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Seminář

12 hod., povinná

Vyučující / Lektor