Detail předmětu
Herní design - Deskové hry
FaVU-1HERDES-ZSAk. rok: 2024/2025
Kurz se zaměřuje na základní metody navrhování a následné rychlé prototypování deskových a karetní her. Jádrem přístupu k prototypování je zde iterativní vývoj, který se v průběhu semestru aplikuje na libovolné situace, kterými projekt prochází. Výchozí stav se soustředí na přípravu design dokumentu a roli projektové dokumentace v čase. Výsledný stav prezentuje hratelný prototyp ve verzi, která je během kurzu realizována na úrovni samostatného vývoje nebo týmu.
Kurz připouští situace, ve kterých je cílem využít herní mechaniky a principy na projekty, které se neprofilují čistě jako samostatné hry nebo hračky. Může se jednat o již rozpracované autorské projekty, které pracují s fyzickou, materiálovou reprezentací (včetně únikových her a instalací). Kurz je možné absolvovat samostatně nebo v týmu.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Učební cíle
Cílem kurzu je získání zkušeností s vývojem a dokončením hratelného prototypu deskové nebo karetní hry libovolné typologie a formy. Popřípadě aplikovat herní mechaniky a principy na individuální typ projektu.
Základní literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program DES_B bakalářský 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
4 ročník, zimní semestr, volitelný
4 ročník, zimní semestr, volitelný
4 ročník, zimní semestr, volitelný
4 ročník, zimní semestr, volitelný - Program VUM_B bakalářský 1 ročník, zimní semestr, volitelný
4 ročník, zimní semestr, volitelný
Typ (způsob) výuky
Praktické cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
Sólo vývoj vs tým – strategie, plánování a vývoj her
Design dokument – příprava projektové dokumentace
Rapid prototyping – vývoj a realizace materiálového prototypu
Fokus test alfa verze – cílené testování herních mechanik
Play test – kolektivní testování finálních prototypů