Detail předmětu

Herní design - Deskové hry

FaVU-1HERDES-ZSAk. rok: 2024/2025

Kurz se zaměřuje na základní metody navrhování a následné rychlé prototypování deskových a karetní her. Jádrem přístupu k prototypování je zde iterativní vývoj, který se v průběhu semestru aplikuje na libovolné situace, kterými projekt prochází. Výchozí stav se soustředí na přípravu design dokumentu a roli projektové dokumentace v čase. Výsledný stav prezentuje hratelný prototyp ve verzi, která je během kurzu realizována na úrovni samostatného vývoje nebo týmu.

Kurz připouští situace, ve kterých je cílem využít herní mechaniky a principy na projekty, které se neprofilují čistě jako samostatné hry nebo hračky. Může se jednat o již rozpracované autorské projekty, které pracují s fyzickou, materiálovou reprezentací (včetně únikových her a instalací). Kurz je možné absolvovat samostatně nebo v týmu.

 

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

2

Garant předmětu

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Zápočten je udělen na základě docházky (max. 3 neomluvené absence) a odevzdání dílčích semestrálních úkolů.

Učební cíle

Cílem kurzu je získání zkušeností s vývojem a dokončením hratelného prototypu deskové nebo karetní hry libovolné typologie a formy. Popřípadě aplikovat herní mechaniky a principy na individuální typ projektu.

 

Základní literatura

Geoffrey Engelstein, Isaac Shalev: Building Blocks of Tabletop Game Design: An Encyclopedia of Mechanisms, CRC Press, 2019 (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program DES_B bakalářský 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
    2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
    2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
    2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
    4 ročník, zimní semestr, volitelný
    4 ročník, zimní semestr, volitelný
    4 ročník, zimní semestr, volitelný
    4 ročník, zimní semestr, volitelný
  • Program VUM_B bakalářský 1 ročník, zimní semestr, volitelný
    4 ročník, zimní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Praktické cvičení

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Sólo vývoj vs tým – strategie, plánování a vývoj her

Design dokument – příprava projektové dokumentace

Rapid prototyping – vývoj a realizace materiálového prototypu

Fokus test alfa verze – cílené testování herních mechanik

Play test – kolektivní testování finálních prototypů